top of page

Policija įvardijo pagrindines žūčių keliuose priežastis, žada daugiau nežymėtų kontrolės priemonių

Netylant kalboms apie naujuosius greičio matuoklius, Lietuvos policija pateikė praėjusių metų statistiką, kurioje pavaizduota, kokios priežastys nulėmė žūčių kelyje didėjimą. Ir čia akis užkliūva už žūčių avarijų metu, kurios įvyko viršijus leistiną greitį. Per metus šis skaičius šoktelėjo labiausiai.


Lietuvos policija atskleidė, kokios pagrindinės priežastys lėmė žūčių keliuose augimą, lyginant su 2018-aisiais metais. Didžiausias neigiamas pokytis – saugaus važiavimo greičio arba leistijo greičio viršijimo grafoje. Žūčių dėl saugaus leistino greičio nesilaikymo per metus padaugėjo net 10 procentų.


Saugaus greičio nesilaikymas arba jo viršijimas sudaro net 35 procentus visų žūčių keliuose. Jau anksčiau policija pranešė, kad greičio viršijimas – viena pagrindinių žūčių keliuose priežasčių, dėl to šiais metais greičio kontrolei skirs ypatingą dėmesį.


Policijos departamento Komunikacijos skyriaus vedėjas Ramūnas Matonis LRT.lt sakė, kad kovai su greičio megėjais šiemet bus pasitelktos naujausios technologijos.


„Toliau naudosime jau daugumai žinomus trikojus greičio matuoklius, taip pat įsigijome 11 naujų nežymėtų policijos automobilių, kurie važinės visur, tiek miestų gatvėmis, tiek užmiestyje. Vykdysime ne tik su greičio kontrole susijusias akcijas. Taip pat kreipsime dėmesį į saugos diržus, vairuotojų naudojimąsi mobiliaisias telefonais“, – pasakojo pareigūnas.


Tačiau žūčių keliuose išaugo ne tik dėl viršijamo greičio. Taip pat padaugėjo žuvusiųjų dėl pėsčiųjų ar dviratininkų KET nesilaikymo. Lyginant su 2018-aisiais, tokių atvėjų – 6 procentais daugiau.


Statistikoje pastebimas ženklus žuvusiųjų skaičiaus mažėjimas, kuomet avarija įvyko vienam iš atomobilių įvažiavus į priešpriešinę eismo juostą. Anot policijos statistikos, žūčių dėl šios priežasties sumažėjo net 15 procentų.


Policijos statistikoje skelbiamos ne tik žūčių keliuose priežastys, bet ir nustatyti atvėjai, kuomet transporto priemones vairavo neblaivūs asmenys. Lyginant su 2018-aisiais, neblaivių vairuotojų nustatyta mažiau. Mažiau ir tokių, kurie į alkotesterį įpūtė daugiau nei 1,5 promilės, už ką asmuo yra traukiamas baudžiamojon atsakomybėn. Tiesa, lyginant su 2018-aisiais, išaugo neblaivių vairuotojų skaičius, kurie į alkotesterį įpūtė iki 1,5 promilės.


Policija skelbia, kad praėjusiais metais šalies keliuose žuvo 184 žmonės, 6,4 procento daugiau nei užpernai (žuvo 173). Statistika pablogėjo ir kituose rodikliuose. Eismo įvykių metu nukentėjo 3906 žmonės, o tai 515 daugiau nei užpernai, užregistruota 12,4 procento daugiau eismo įvykių, kuriuose buvo sužeisti arba žuvo žmonės, skelbia Lietuvos kelių policija.


Kitos naujienos
bottom of page