top of page

Dvi taisyklės, kurias turi prisiminti rūke važiuojantis vairuotojas


Per vasarą įpratusiems prie gerų oro sąlygų, giedro dangaus ir sauso asfalto vairuotojams tikra staigmena kelyje tampa rūkas. Nors iki rudens dar liko nemažai laiko, vėsesnės ir drėgnesnės naktys, kontrastinga dienos ir vakaro temperatūra, lemia, kad užmiesčio keliai baltuoja rūku. Svarbiausia, sako žinovai, kad vairuotojai prisimintų kelias taisykles, kurių privaloma laikytis važiuojant rūke paskendusiais ruožais.

Viena svarbiausių taisyklių, kurios būtina laikytis, nesvarbu, ar rūkas labai tirštas, ar skystesnis – sumažinti važiavimo greitį. Nors, atrodytų, matosi, kas vyksta priekyje, tačiau iš rūke paskendusių šalikelių į kelią gali išbėgti gyvūnai, išnirti pėsčiomis einantis žmogus, galite nepastebėti ir ant kelio esančios kliūties. Sumažinti greitį patariama ir todėl, kad nuo rūko kelias pasidengia drėgme ir gali tapti slidesnis nei įprastai.

Prireikus ekstremalaus stabdymo, automobilio stabdymo kelias bus kur kas ilgesnis. Taisyklės, nurodančios, kad kažkuris greitis saugus – nėra. Tačiau vairavimo profesionalai pataria greitį mažinti tol, kol vairuotojas pajus, jog esant reikalui galės reaguoti į situaciją greitai ir transporto priemonę suvaldys. Jeigu rūkas toks tirštas, kad nebeaišku, kokiu greičiu važiuoti, patariama nerizikuoti – geriau atrasti saugią vietą šalikelėje ir sustoti. Taip elgtis reikėtų ir todėl, kad pernelyg lėtai rūke judančios transporto priemonės taip pat gali tapti kliūtimi tiems, kurie važiuos greičiau. Nusprendus sustoti ir palaukti, kol rūkas prasisklaidys, svarbu tą daryti pasitraukus nuo važiuojamosios kelio dalies, įsijungus avarinius žibintus.

Kada įjungti rūko žibintus

Dažna klaida, kurios griebiasi į rūką įvažiavę vairuotojai – įsijungti tolimąsias šviesas. Šios ne tik nepadeda, bet ir trukdo, mat apšviečia rūką taip, jog vairuotojui vaizdas prieš akis primena „baltą sieną“. Įvažiavus į rūką, ypač tirštesnį, vairuotojams rekomenduojama įsijungti rūko žibintus gale, ir, jeigu yra, priekyje. Gale degantys rūko žibintai ryškesni nei įprasti, todėl atvažiuojantį iš paskos perspės, kad priešais – kliūtis. Priekiniai žibintai šviežia žemiau, todėl padeda matyti gerokai aiškiau nei tolimosios šviesos. Visgi svarbu prisiminti ne tik tai, kad tokiais žibintais verta pasinaudoti įvažiavus į rūką, bet ir tai, kad juos privaloma išjungti išvažiavus iš ūkanoto ruožo, mat kitaip bus akinami kiti eismo dalyviai.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos. Šaltinis: Delfi.lt

Kitos naujienos
bottom of page