top of page

Už šiuos manevrus kelyje – viena riebiausių bausmių: nuobauda ir metams atimtas pažymėjimas

Tik iškritus gausesniam sniegui šalies keliuose pasipila avarijos. Dažna priežastis – vairuotojas nesuvaldė automobilio. Lietuvoje mokantis vairuoti nėra numatytos ekstremalaus vairavimo pamokos, o tam ir nėra pakankamai vietos. Dėl prieinamų vietų trūkumo, neretai vairuotojai sugalvoja to mokytis gatvėje ir sulaukia nemalonumų.



Įtraukti į mokymą?

Važiuojant slidžia kelio danga ne vienam vairuotojui kyla iššūkis išlaikyti stabilią automobilio važiavimo kryptį. Automobiliui pradėjus slysti gali pavykti jį ištiesinti ir grįžti į vėžias, bet mažą vairavimo patirtį turintiems vairuotojams toks uždavinys neretai tampa neįveikiamu.


Skandinavijos šalyse, kuriose oro sąlygos sukelia dar didesnius pavojus keliuose negu Lietuvoje, vairavimas ekstremaliomis oro sąlygomis yra įtrauktas į pradinį vairavimo mokymą.


Pasak vairavimo instruktorės, Lietuva tokiam žingsniui dar nebūtų pasiruošusi.


„Tų vietų yra, bet po vieną kiekviename mieste, tai nėra tinkamų sąlygų kiekvienam mokiniui ten pasimokyti, nes reiktų palaukti eilėje, tam mes dar būtume šiek tiek nepasiruošę“, – sako O. Židovlenkova.


Tokį vairavimą reiktų vadinti ne ekstremaliu, o saugiu. „Reikia mokytis kaip išvengti slydimo, kaip saugiai valdyti automobilį. Tik, kai vadiname saugiu vairavimu, tai atrodo nuobodu, o kai vadiname ekstremaliu atrodo, kad bus galima paraliuoti“, – teigia vairavimo mokytoja.


Instruktorė pradėti mokytis vairuoti rekomenduoja žiemos metu. Taip galima išmokti kiek geriau valdyti automobilį, nes oro sąlygos pamokos metu gali pasikeisti keletą kartų.


Keliai valomi pirmumo principu, todėl yra tikimybė sutikti ir apsnigtos, apledijusios kelio dangos, kas priverčia mokinius stipriau paprakaituoti.


Vasaros metu mokiniams suteikiamos teorinės žinios apie tai, kaip reiktų vairuoti automobilį žiemos metu, pasnigus nepasiteisina.


Pasak O. Židovlenkovos, atėjus žiemai „klevukai“ pridaro avarijų, nes pamiršta, kaip reikia tinkamai stabdyti, sumažinti greitį prieš posūkį ir ne tik, ką daryti su vairu, kaip pasitikrinti kelio dangos būklę.


Tiek patyrę, tiek pradedantys vairuotojai turėtų pagilinti arba atšviežinti savo žinias aikštelėse, kurios suteikia galimybę išbandyti slidžios bandos simuliaciją, tačiau neretai vairuotojai mokymams pagaili pinigų arba automobilio.


„Taip žmonės investuoja į save, bet kažkodėl apie tai pamiršta“, – sako vairavimo mokytoja.


Be papildomų pamokų saugiai valdyti automobilio žiemos metu nepavyks. „Savarankiškai išmokti kontroliuoti automobilio negali. Turi būti atsakingas asmuo, kuris pakomentuos tavo veiksmus, parodys, ką darai netinkamai,“ – teigia O. Židovlenkova.


Kur mokytis?

Kyla klausimas, kur galima saugiai išmokti ar atnaujinti savo ekstremalaus vairavimo įgūdžius legaliai, nerizikuojant savo vairuotojo pažymėjimu.


Slidinėti automobiliu negalima ne tik gatvėse, tai draudžiama ir prekybos centrų stovėjimo aikštelėse ar bet kurioje atviroje aikštelėje, į kurią gali patekti pašaliniai asmenys.


Vis dėlto, neretai vairuotojai renkasi būtent šias vietas ir per petį žvalgosi, ar nematyti pareigūnų. To priežastis gali būti nepakankamas vietų, kuriose galima mokytis, skaičius ir nepakankama edukacija.


Drausmės ir išsilavinimo stoka, vietų, kuriose galima būtų išbandyti ir tai daryti legaliai trūkumas“, – slidinėjimo gatvėse priežastis vardina Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) atstovas Tomas Gruzdys.


Norėdami išmokti valdyti automobilį ekstremaliomis vairavimo sąlygomis, vairuotojai turėtų atvykti į autodromą, kuriame yra įrengta slidžios dangos simuliacija.


Tokių Lietuvoje – viso labo tik penkios. Vilniaus, Kauno, Klaipėdos ir Šiaulių rajonuose bei Panevėžio mieste.


Vienos pamokos kaina tokioje aikštelėje siekia nuo 30 iki 100 eurų, mokymu metu naudojamas asmeninis žmogaus, kuris nori treniruotis, automobilis.


Tiems, kurie mano, jog jau moka valdyti automobilį ir nori išbandyti šonaslydį, kitaip tariant, užsiimti driftu, dėl smagumo ar sportinio intereso, surasti vietą dar sudėtingiau.


Anot LASF atstovo, tokių aikštelių ar trasų yra vos kelios ir jos užimtos mokymams arba privačios. Legaliai driftinti galima taip pat privačių treniruočių su profesionaliais sportininkais metu arba drifto akademijoje.


Kada esi chuliganas?

Slidinėti automobiliu gatvėse, bandant suprasti, kaip išvengti ir suvaldyti slydimą, nerekomenduojama, nes toks atvejis bus pripažintas chuliganišku vairavimu.


Tai yra, veiksmais, kurie kelia grėsmę eismo saugumui ir yra atliekami tyčia iš chuliganiškų paskatų. „Pagal Kelių eismo taisykles, slydimas tiek gatvėje, tiek aikštelėje vertinamas vienodai – chuliganiškas vairavimas“, – sako Drifto komiteto pirmininkas T. Gruzdys.


Tiesa, pastebėjus gatvėje slystantį automobilį, jo vairuotojas ne visada bus pripažintas chuliganu.


„Jeigu patruliuodami pareigūnai pastebi kelyje slystantį automobilį, jie įvertina visas eismo aplinkybes ir tik tada nustato, ar tokia padaryta veika yra chuliganiškas vairavimas ar ne“, – teigia Kelių policijos atstovė Jorūnė Liutkienė.


Kaip rodo Kelių policijos statistika, šių metų vasario mėnesį užfiksuoti 32 chuliganiško vairavimo atvejai. Yra nustatytas saugus alkoholio kiekis vairavimui. Tokio mato nėra, nes papildomai reikėtų vertinti ir kiekvieno organizmo jautrumą. Viena taurė ar bokalas dar niekam nepakenkė.


Už tokį pažeidimą numatoma bauda nuo 400 iki 500 eurų, taip pat, atimama teisė vairuoti nuo 1 iki 2 metų. Jeigu nusižengiama pakartotinai – bauda nuo 500 iki 800 eurų, o teisė vairuoti atimama nuo 18 iki 30 mėnesių.


Šaltinis: lrytas.lt


Kommentare


Kitos naujienos
bottom of page