Tokios avarijos būna pačios skaudžiausios: taisyklės, kurių tiesiog negalima pamiršti

Eismo nelaimės geležinkelių pervažose yra itin skausmingos. Pagrindinė priežastis, dėl kurios įvyksta nelaimės geležinkeliuose – neteisingai pačių vairuotojų priimti sprendimai. Policijos pareigūnai nuolat primena vairuotojams, kad kirsdami pervažas, būtų dėmesingesni, neskubėtų, nes neatsakingas sprendimas gali būti pražūtingas. Vilniuje esančios geležinkelio pervažos budėtojas Antanas perspėja, kad traukinys artėja gerokai greičiau nei vairuotojams atrodo, todėl tiek pėstieji, tiek vairuotojai, kirsdami geležinkelio pervažą, turi elgtis ypač atsargiai. Visų pirma, vadovautis kelio ženklais, užtvaro padėtimi, šviesoforų, garso ir geležinkelio pervažos budėtojų ar reguliuotojų signalais.



Vairuotojai skuba


Antanas geležinkelio pervažos budėtoju dirba daugiau nei nei 13 metų. Avarijos ties pervažomis jam kaskart primena, koks trapus yra mūsų gyvenimas, kaip svarbu neatsipalaiduoti ir neskubėti daryti neapgalvotų sprendimų: „Vos kelios sekundės neteisingų mūsų veiksmų gali negrįžtamai pakeisti gyvenimus. Neskubėkime - palaukti, kol pravažiuos traukinys, neužtrunka ilgai“.


Antanas sako pastebintis, kad skubantys vairuotojai ne tik pažeidžia kelio ženklą „Stop“, esantį prieš pervažą, bet ir vis dar bando apvažiuoti kitas transporto priemones, kurios jau sustojusios prieš geležinkelio pervažą praleisti traukinio arba įvažiuoja į pervažą, kai užtvaras pradeda leistis. Yra ir tokių drąsuolių, kurie savavališkai pakelia užtvarą arba jį apvažiuoja. Tačiau toks elgesys – netoleruotinas.


Traukinys greitai nesustoja


Daugelis vairuotojų vis dar mano, kad traukinys, pamatęs kliūtį, gali greitai sustoti, tačiau sustabdyti įsibėgėjusį traukinį yra labai sunku.


Jeigu lokomotyvas sveria 160 tonų, tai prekinis traukinys sveria iki 8000 tonų. Jeigu traukinys važiuoja 80 km/val. greičiu, jo stabdymo kelias siekia 500 metrų. Jeigu traukinio greitis didesnis, jo stabdymo kelias gali siekti iki kilometro. Galima įsivaizduoti, kas laukia automobilio, sustojusio ant bėgių, jeigu atvažiuoja toks traukinys.


Įrengtos vaizdo kameros Antanui padeda matyti eismo judėjimą prie pervažos. Jeigu mato, kad kažkas vyksta ne taip, jis gali sustabdyti eismą, uždaryti pervažą: „Geležinkelio pervažų budėtojai tiksliai žino savo funkcijas, nes kiekvieno užduotis yra svarbi ir reikšminga, darbuotojams vyksta mokymai. Suklysti savo darbe – nevalia, nes tai gali kainuoti ne vieno žmogaus gyvybę, labai svarbu mokėti tramdyti emocijas. Čia vyrauja pakankamai griežta disciplina“.


Dažniausios eismo nelaimės – dėl pačių žmonių kaltės


Policijos pareigūnai gali papasakoti ne vieną istoriją apie pervažose net nepristabdančius automobilius, tyčia išvažiuojančius į pervažą pavojingai priartėjus traukiniui, pėsčiuosius, nepaisančius užtvarų, geležinkelio stotyse trumpinančius kelią ir kertančius geležinkelį prieš pat važiuojantį traukinį. Tokių sprendimų pasekmės – skaudžios.


Eismo įvykių dažniausiai pasitaikančios priežastys taip pat yra panašios: geležinkelių pervažos pervažiavimas degant draudžiamam signalui, sustojimas ant geležinkelio bėgių neleistinoje vietoje, nusileidusio barjero apvažiavimas, greičio viršijimas.


Sustok, įsiklausyk, apsidairyk


Privažiuojant prie geležinkelio pervažos vairuotojų prašoma būti itin atidžių bei įvertinti ir tokias riziką sukeliančias aplinkybes, kaip:


Blogas matomumas. Rizika susidurti su traukiniu labai padidėja dėl blogo matomumo: į akis spiginančios saulės, rūko, lietaus, tamsaus laiko periodo. Per pervažą važiuokite tik įsitikinę, kad aiškiai matote kelio ženklus, įvertinę situaciją.


Mobilieji telefonai. Nors rašyti žinutes, naršyti internete, kalbėti telefonu be laisvų rankų įrangos vairuojant draudžiama, tačiau vis dar yra nepaisančių šių reikalavimų ir taip rizikuojančių savo gyvybe. Toks elgesys ne tik blaško, bet ir yra labai neatsakingas, ypatingai, prie pervažų, kur tyko mirtinas pavojus.


Dalyvavimas eisme apsvaigus. Policijos pareigūnai prašo nedalyvauti eisme, jei esate apsvaigęs: vartojęs alkoholį, bet kokių rūšių narkotikus. Sulėtėjusi reakcija arba kaip tik pernelyg didelė drąsa gali iššaukti labai skaudžias pasekmes. Prieš 9 metus Kėdainių rajone pervažoje keleivinis traukinys susidūrė su lengvuoju automobiliu, kuriuo važiavo 4 žmonės. Visi jie žuvo vietoje - šilumvežis po smūgio stūmė prieš save sumaitotą automobilį beveik puskilometrį. Vairuotojas buvo girtas.


Dar vienas įvykis buvo prieš metus, kuomet Dotnuvos geležinkelio stotyje keleivinis traukinys sutraiškė pervažoje stovėjusį lengvąjį automobilį, kuris girto vairuotojo buvo paliktas ant traukinio bėgių. Nors nei vairuotojas, nei traukiniu vykę žmonės nenukentėjo, traukinys tęsti kelionės nebegalėjo, avarijos pasekmės buvo tokios, kad traukinį teko nutempti šilumvežiu. Sumaitoto automobilio ištraukimo ir traukinio nutempimo operacija užsitęsė net iki vidurnakčio.


Nekantrumas. Nustatyta, kad ilgas laukimas prie geležinkelių pervažos, skatina vairuotojus pažeisti kelių eismo taisykles ir kirsti geležinkelio pervažą taip, kaip jiems norisi. Pareigūnai primena, kad skubėjimas pervažose - viena iš lemtingų vairuotojų klaidų.


Ką daryti privažiavus pervažą


Policijos pareigūnai primena, kad važiuoti per geležinkelį leidžiama tik pervažose ir tik įsitikinus, kad traukinys neartėja. Privažiavęs geležinkelio pervažą, kurioje dega draudžiamas šviesoforo signalas ir nuleistas užtvaras, vairuotojas privalo duoti kelią artėjančiam traukiniui. Tai jis turi padaryti sustodamas prieš „Stop“ liniją, kelio ženklą „Stop“, šviesoforą, pakeliamąjį užtvarą, o jeigu jų nėra, – ne arčiau kaip 10 m atstumu nuo pirmojo bėgio, net ir mirksint baltam šviesoforo signalui.


Automobiliui priverstinai sustojus geležinkelio pervažoje, vairuotojas privalo nedelsdamas išlaipinti keleivius, imtis visų veiksmų transporto priemonei iš geležinkelio pervažos patraukti, o jeigu jos patraukti nepavyksta, – duoti signalus artėjančios bėginės transporto priemonės mašinistui.


Stabdymo signalu laikomas rankos sukimas ratu šviesiuoju paros metu – su ryškiaspalviu gerai matomu daiktu, o tamsiuoju paros metu – su fakelu arba žibintu.


Kelių policijos pareigūnai primena, kad traukinys visada turi pirmumo teisę. Jeigu kertate daugiau nei vieną bėgių kelią, nebandykite kirsti iškart po to, kai pravažiuoja traukinys, nes antruoju keliu gali artėti kitas traukinys. Pareigūnai kviečia vairuotojus būti atsakingais ir nerizikuoti savo gyvybe.


Šaltinis: https://www.delfi.lt/projektai/saugus-eismas/tokios-avarijos-buna-pacios-skaudziausios-taisykles-kuriu-tiesiog-negalima-pamirsti.d?id=85839001

Kitos naujienos