top of page

Saugaus eismo ekspertas atsako: ką turi žinoti sezoną pradedantys motociklininkai?

Šylant orams, į šalies kelius išrieda motociklininkai. Geros oro sąlygos ne vieną skatina drąsiau pasukti akceleratoriaus rankeną, tačiau eismo ekspertai ragina greitį pasirinkti atsakingai: neretai susiklosto situacija, kai saugus greitis yra mažesnis nei leistinas.

Vairavimo instruktorius, motociklininkas Arūnas Balčiūnas atsako, kokius veiksnius turėtų įvertinti kelis mėnesius prie vairo nesėdėję, tačiau greitį mėgstantys dviračių transporto priemonių vairuotojai.


Yra teigiamų permainų


Paklaustas, kaip vertina Lietuvos motociklininkų įgūdžius, A. Balčiūnas įžvelgia tiek gerų, tiek neraminančių tendencijų.


„Turime sąžiningai įvertinti, kokiems poreikiams bus naudojamas motociklas. Tai įrankis, kuris padeda pasiekti savo tikslų – priklausomai nuo motociklininko požiūrio, vienam tai tik gražus aksesuaras, kitam sporto įrankis, trečiam – transporto priemonė nuo taško A į tašką B.


Motociklo valdymui reikalingi tam tikri įgūdžiai ir gebėjimas sąmoningai vertinti situaciją. Deja, daliai vairuotojų to vis dar trūksta. Ne visi supranta, kam skirtas motociklas, kaip jį saugiai naudoti ir kokį greitį galima pasirinkti“, – teigia A. Balčiūnas.


Jis pastebi ir teigiamą aspektą: per pastaruosius kelerius metus motociklų vairuotojų tikslai ir poreikiai keičiasi.


„Mokinių tarpe atsiranda vis daugiau žmonių, kurie neieško ekstremalių pojūčių. Jie nori naudoti motociklą kasdienėms kelionėms į darbą ar poilsiui, šeimos išvykoms. Ši vairuotojų kategorija važiuoja atsargiai, neviršija greičio, laikosi kelių eismo taisyklių ir gerina motociklininkų kultūrą bei įvaizdį“, – džiaugiasi pašnekovas.


Kaip pasiruošti saugiam motociklų sezonui?


Prasidėjus motociklo sezonui, A. Balčiūnas akcentuoja kelis aspektus, į kuriuos turi atsižvelgti tiek nepatyrę vairuotojai, tiek ilgamečiai motociklų entuziastai. Motociklu važiuojant po ilgesnės pertraukos, labai svarbu judėti neskubant, dėmesingai vertinant dangos būklę.


„Kartais keliai po žiemos dar nebūna sutvarkyti. Važiuojant automobiliu, nepastebėjus duobės, blogiausiu atveju apgadinsite transporto priemonę. Tuo tarpu motociklininkas, patyręs didesnį smūgį, nukris ir susižeis“, – sako pašnekovas.


„Išvažiavęs į kelią, vairuotojas turi saugoti save ir pasirinkti tinkamą greitį, kad prireikus galėtų laiku sustoti, išvengti duobių ar kitų kliūčių kelyje. Nepamirškime, kad maksimalus leistinas greitis ne visada yra saugus“, – įspėja vairavimo instruktorius. Jo teigimu, važiuojant 60 km/val. greičiu įvykęs eismo įvykis motociklininkui gali būti mirtinas.


Sezoną pradedantiems motociklininkams svarbi ir apranga. „Rūbai turi būti komfortiški, pakankamai šilti, kad vairuotojo kraujotaka ir motorika būtų gera, kelionės metu jis nebūtų suvaržytas.


Vairavimo instruktorius primena, kad prasidėjus šiltam sezonui, daugelis vairuotojų nesitiki didesnio motociklų srauto, todėl didesnė nelaimingų įvykių, susidūrimų rizika. „Rekomenduoju rinktis kuo ryškesnę aprangą, dėvėti šviesą atspindinčią liemenę, rinktis spalvotą šalmą, kad motociklininkai būtų gerai matomi kitiems eismo dalyviams“.


Motociklas savo galia prilygsta sportiniam automobiliui


Saugaus eismo ekspertas džiaugiasi, kad dviračių transporto priemonių vairuotojai tampa atsakingesni. Tačiau įspėja: jeigu net maža dalis motociklininkų rizikuoja, renkasi nesaugų greitį, visi eismo dalyviai atsiduria pavojuje.


„Prieš sėdant prie motociklo vairo, žmogus turi suprasti, kad tai galingas įrankis, kurį naudoti reikia atsakingai. Galingesni motociklai prilygsta sportiniams bolidams: iki 100 km/val. greičio jie įsibėgėja vos per kelias sekundes. Tokie motociklai reikalauja ypatingų įgūdžių ir atsakomybės.


Vairuotojai, kurie į motociklus žiūri tik kaip į aksesuarą ar ekstremalią pramogą, šių gyvybiškai svarbių įgūdžių dažniausiai neturi, bet skuba įsigyti kuo galingesnę transporto priemonę.


Jie neįvertina, kokį pavojų kelia netinkamai valdomas motociklas ir drąsiai išvažiuoja į gatves: moka įsibėgėti, tačiau pastebėjus kliūtį, sustabdyti motociklo dažniausiai nebepavyksta“, – teigia A. Balčiūnas.


Specialistas pabrėžia: Lietuvos keliuose greičio viršijimui ir rizikingam vairavimui ne vieta – gaudyti adrenaliną reikėtų tam skirtose motociklų sporto trasose.


Šaltinis: lrytas.lt




Comments


Kitos naujienos
bottom of page