Nuo paprastų paskaičiavimų iki stabdžių skysčių – patarimai, kaip kelyje išlaikyti saugų atstumą


Subjurus orams ar pasirodžius pirmajam sniegui, dažnos nelaimės kelyje yra smulkūs eismo įvykiai. Dvi transporto priemonės susidūrė, o eismo juostą užblokavę vairuotojai pildo deklaracijas – tokia situacija iššaukia ir kitų eismo dalyvių susierzinimą. Dažna tokių avarijų priežastis yra paprasčiausias saugaus atstumo nesilaikymas, tačiau specialistai turi įvairių patarimų, kaip į tokias situacijas nepapulti ar bent jau netapti jų kaltininku.


Policijos duomenimis, beveik pusė miestuose įvykstančių avarijų kyla dėl atstumo nesilaikymo, o nuostabą gali kelti kitas faktas – kas trečioje avarijoje vairuotojas įvažiuoja į stovinčią transporto priemonę. Vairuotojams telieka gūžčioti pečiais ir aiškinti, kad nespėjo sustabdyti.


„Paprasta kalba kalbant, tiesiog turime įvertinti, kokia transporto priemonė yra priekyje ir sustoti prieš ją taip, kad jeigu joje įsijungs avarinė šviesos signalizacija, mes ją galėtume tiek iš kairės, tiek iš dešinės apvažiuoti“, – LRT TELEVIZIJOS laidoje „Keliai. Mašinos. Žmonės“ patarė vairavimo instruktorius Pavel Drik.


Vairuotojai kartais pernelyg savim pasitiki, be to, pamiršta, kad maksimalus leistinas greitis nėra rekomenduojamas važiavimo greitis.


Svarbi ir automobilio techninė būklė, ypač stabdžių sistemos. Tam įtakos turi ne tik stabdžių kaladėlių ar diskų nudilimas, tačiau ir stabdžių skysčio lygis bei jo savybės. Dažnas keičia variklio tepalus, bet rečiau prisimenama, kad stabdžių skystį rekomenduojama keisti bent kas dvejus metus.


Stabdymo ir sustojimo kelias priklauso ir nuo kitų aspektų – reakcijos, kelio sąlygų ir padangų.

„Pavyzdžiui, yra dienų, kai (žiemą) oro temperatūra siekia 10 laipsnių ir netgi daugiau, vadinasi, žieminė padanga neatlieka tiek funkcijų, kiek ji turėtų atlikti – daugiau galėtų jau vasarinė padanga. Vairuotojai šiuos dalykus turėtų būtinai įvertinti“, – sakė saugaus eismo instruktorius Darius Kanapinskas.


O kaip apytikriai įvertinti saugų atstumą, pataria P. Drik.


„Važiavimo metu dalinkite savo greitį iš dviejų. Jeigu mes važiuojame 50 kilometrų per valandą, reiškia, kad minimalus atstumas yra 25 metrai, bet ta taisyklė naudojama idealiomis oro sąlygomis“, – sakė pašnekovas.


Sustojimo kelias, jeigu danga šlapia, pailgėja kone dvigubai, jeigu jis apledėjęs ar padengtas šlapiu sniegu, pavojus dar didesnis.

Šaltinis: LRT.lt

Kitos naujienos