KET naujovės kiršina eismo dalyvius: kam turėtų būti suteikiamas prioritetas dviračių gatvėse


Siekiant paskatinti dviračių kaip susisiekimo priemonės naudojimą, nuo birželio mėnesio miestuose gali atsirasti dviračių gatvės. Visi eismo dalyviai jose gali važiuoti ne didesniu nei 30 km/val. greičiu. Taip pat jose draudžiama lenkti ne stovinčią transporto priemonę. Ir nors tokių gatvių dar nėra daug, kurioziškų ar net pavojingų situacijų, kai nepaisoma taisyklių, jau pasitaiko.


Kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys sako, kad kol kas gatvės, pažymėtos dviračių gatvės ženklu, yra tik kelios. Visas jas galima rasti Vilniuje. Nepaisant to, jau pasitaiko ir incidentų, kurie dažniausiai susiję su pagrindiniu kelių eismo reikalavimo nesilaikymu.


„Visada yra reikalingas tam tikras laikotarpis, kada žmonės prisitaiko prie naujovių. Dažnai yra nesilaikoma vieno iš pagrindinių kelių eismo reikalavimų – eismo dalyvių elgesys grindžiamas savitarpio pagarba ir atsargumu. Kiek aš pastebiu, tos pagarbos ir atsargumo stinga ne tik dviračių gatvėse, bet ir apskritai eisme. Nors kol kas incidentų neturim daug užfiksavę, laikui bėgant, jeigu žmonės neįsisavins, kad eismas priklauso nuo to, kaip mes jame elgiamės, jų gali kilti daugiau“, – teigia V. Grašys.


LRT bendradarbis Briuselyje Mindaugas Laukagalis sako, kad dviračių gatvės šiame mieste puikiai prigijo, o Belgijos sostinės gyventojai mieliau renkasi važiuoti dviračiu ar paspirtuku. Tačiau ir čia, siaurose miesto gatvelėse, nepavyksta išvengti incidentų.


„Briuselyje eismas vyksta šiek tiek chaotiškiau nei Vilniuje ar kituose Lietuvos miestuose. Daliai vairuotojų, kiek teko kalbėtis, nepatogumų kelia dviratininkai, kada siauresnėse gatvėse ar įkalnėje važiuoja dviratininkas, kai tu jo negali aplenkti. Kai kurie dviratininkai nepaiso kelio ženklų, šviesoforo signalų. Nors tos trinties tikrai yra, daugelis žmonių supranta, kam tai yra reikalinga, palaiko ir naudojasi dviračių gatvėmis“, – pasakoja M. Laukagalis.


Eismo dalyviai piktinasi, kad eismui dažnai trukdo per lėtai važiuojantys dviratininkai ar paspirtukininkai. Tačiau gatvėse jiems leistina važiuoti tik ne daugiau kaip 30 km/val. greičiu. Paklaustas, kaip tokiu atveju turėtų elgtis automobilių vairuotojai, V. Grašys sako, kad sostinių gatvėse greitis taip pat daug kur ribojamas iki 30 km/val., todėl kilti didelių bėdų neturėtų.


„Greitis – viena iš priežasčių, dėl kurios įvyksta eismo nelaimės ir nukenčia žmonės. Kita vertus, labai jau nemažai Europos miestų sostinių taiko principą, kad miesto centrinėse gatvėse greitis ribojamas iki 30 km/val. Kartais net nereguliuojant toks paprasčiausiai būna ir srauto greitis.

Tai šioje vietoje tikrai turiu pasakyti, kad pagarba ir supratimas turėtų atsirasti. Kitas momentas – mūsų paspirtukų vairuotojai dar vis nesuvokia vieno esminio dalyko – dalyvavimas eisme vairuojant paspirtuką nėra pramoga. Tai yra transporto priemonė, kuriai galioja tam tikros taisyklės. Šiam momentui galioja dviratininkų taisyklės ir jų privalu laikytis tam, kad apsaugoti save ir aplinkinius. Jeigu yra norima pramogauti, yra specialios vietos, kur galima išdykauti su paspirtukais, jos yra uždaros“, – sako Kelių policijos viršininkas V. Grašys.


Šaltinis: LRT.lt


Kitos naujienos