top of page

Kaip užtikrinti automobilio „sveikatą“ šiltuoju sezonu?

Atšilus orams automobilio „sveikata“ derėtų pasirūpinti kur kas dėmesingiau. Po žiemos pasimatantys kėbulo įbrėžimai, rūdžių nukamuota važiuoklė ir kiti trūkumai veikia ne tik jūsų transporto priemonės estetinį vaizdą – ji tampa nesaugi, išauga didesnių ir kur kas labiau piniginę paploninančių gedimų rizika.




Pavasarį ir vasarą dažniau keliaujame į parkus, paplūdimius ar su šeima lankome kaime gyvenančius senelius. Būtent todėl svarbu skirti daugiau dėmesio automobilio techninei priežiūrai – tuomet jis patikimai tarnaus visą šiltąjį sezoną.


Daugiausia dėmesio tvarkingai ir patikimai važiuoklei


Bene dažniausi ir netikėčiausi gedimai vairuotojus ištinka tiesiog kelyje natūraliai nusidėvėjus važiuoklės dalims ar mechaniškai jas pažeidus stambesne skalda bei kitais kelyje pasitaikančiais pašaliniais objektais. Nuvykus į servisą dažnai išgirstama, kad tokios situacijos tikrai buvo galima išvengti – tebūtų reikėję laiku atvykti specializuotai apžiūrai. Vis dėlto, vairuotojai dažniausiai būna linkę nuodugniau apžiūrėti važiuoklę tik prieš atliekant techninę apžiūrą, kuomet pašalinti atsiradusius trūkumus yra būtina. O štai išgirdę pašalinį, neįprastą garsą – ūžimą, cypimą ar girgždesį dažnai numoja ranka ir atidėlioja apsilankymą pas meistrą, taip sukeldami dar daugiau problemų.


Specialistai pataria – keisdami sezonines padangas, nepamirškite meistro paprašyti įvertinti važiuoklės būklę. Toks sprendimas ypač pasiteisins tiems, kurie automobilio remontą visuomet patiki vienam automechanikui ar konkrečiam servisui. Žinodami jūsų automobilio ypatumus, patyrę meistrai akimirksniu galės pastebėti pakitimus ir juos pašalinti. Pakėlus automobilį taip pat gali būti pastebėti ir kiti gedimai – varvantis greičių dėžės tepalas ar kiti skysčiai, netinkamai uždėtos apsaugos ar kiti taisytini dalykai. Šiuos trūkumus verčiau pašalinkite kuo greičiau – kitaip gedimas gali labai nemaloniai užgožti smagią šeimos išvyką ar eilinę kelionę į darbą.


Pasirūpinkite kėbulo „sveikata“


Po žiemos automobilį taip pat dažnai papuošia ir itin nemalonūs bei skausmingi randai – lako ar dažų sluoksnio įdaužos bei įbrėžimai, atsirandantys dėl kelių barstymo šaltuoju sezonu. Dažnai sunku net pajusti, kaip nuo kelio šoktelėjęs akmenukas atsitrenkia į jūsų automobilio kapotą, bamperį ar kitą detalę ir palieka joje žymę. Kartu su akmenuku ant kėbulo patenka ir pašalinių medžiagų – druskų, žvyro, purvo, kurios, įsiskverbdamos į gilesnius dažų sluoksnius, pažeidžia kėbulo estetiką. Maža to, tokios įdaužos neretai tampa ir rūdžių židiniu, kuriam išsiplėtus susigrąžinti tvarkingą automobilio išvaizdą gali būti sudėtinga.


Apžiūrėkite kėbulą – jei pastebite tokių trūkumų, pirmiausia juos kruopščiai išvalykite. Didesniems galite naudoti švelnią servetėlę, o mažais lengva pasirūpinti naudojant švelnų ausų krapštuką. Išvalytas vietas padenkite antikoroziniu purškalu ar kita specialia priemone, kuri užkirstų kelią rūdžių atsiradimui. Šiam sluoksniui išdžiūvus estetiniais sumetimais galite naudoti permanentinį markerį ar pagal kodą pritaikytus dažus. Vis dėlto, derėtų nepamiršti, kad stipriai pažeisto kėbulo remontą verčiau patikėti profesionalams, nes keliolika vietų „paremontavus“ markeriu, šios taps itin pastebimos, o transporto priemonė atrodys nelabai tvarkingai.


Rūdys – ir senus, ir naujus automobilius kamuojanti „liga“


Pasibaigus šaltajam sezonui vairuotojai taip pat dažnai ant savo transporto priemonių pastebi išplitusius rūdžių židinius. Pastarosios kamuoja tiek senus, tiek naujus automobilius, todėl po žiemos svarbu apžiūrėti slenksčius po mašinos durimis, durelių pakraščius ir ratų arkas. Šios vietos nuolat kontaktuoja su drėgme, druska, smėliu ir kitomis nepalankiomis vairavimo sąlygomis, todėl čia didesnė korozijos rizika. Senesnių automobilių savininkams verta atidžiau apžiūrėti bagažinės grindis ir visą apatinę automobilio apsaugą, o jei jos nėra – pačią važiuoklę.


Neužkirtus kelio greitai plintančiai korozijai gali būti sunku ją pažaboti, mat išplitusios rūdys apima vis didesnį kėbulo plotą. Derėtų žinoti, jog stipriai korozijos pažeistam automobiliui nepavyks praeiti ir techninės apžiūros. Daugiamečių automobilių vairuotojams prieš besibaigiant pastarosios galiojimo terminui derėtų gerai apgalvoti, ar verta investuoti į labai brangų tvarkymą – šalinant rūdis teks automobilį iš naujo gruntuoti, dažyti ir lakuoti.


Verčiau išsyk apsvarstyti galimybę įsigyti naujesnį automobilį, kuris patikimai tarnaus ne vienus metus. Žinoma, toks sprendimas atsieis kur kas brangiau, tačiau svarbu atminti, kad jis atsipirks vos per keletą sezonų, o štai šalinant išplitusias rūdis užtikrintumo gali pritrūkti, tad garantuoti ilgametės remonto sėkmės neįmanoma. Nepriklausomai nuo to, kokio amžiaus automobilį pasirinksite, pasiskolinti šiam pirkiniui galite paprastai, patogiai ir greitai užpildę formą internetu. Plačiau apie sąlygas sužinoti galite užsukę į Unijos puslapį. Tiesa, žengdami tokį žingsnį taip pat nepamirškite apžiūrėti išsirinkto modelio patikimame servise – kitaip rūdys vėl taps tikru galvos skausmu.


Šaltinis: lrytas


Kitos naujienos
bottom of page