top of page

Kaip padėti automobilio varikliui per karščius?

Vasarą vis daugiau automobilių išrieda į gatves, o nuvažiuotų kilometrų skaičius sparčiai auga, todėl tinkama automobilio variklio priežiūra šiuo metų laiku ypatingai svarbi, rašoma „Total energies“ pranešime žiniasklaidai.



Specialistai teigia, kad vienas pagrindinių parametrų, kuriam reikėtų skirti didesnį dėmesį – variklio alyva. Nepakankamas jos lygis, dėl vasaros karščių pakitusios kokybinės savybės ar tiesiog netinkamai parinkta alyva gali tapti automobilio variklio ir kitų jo mechanizmų gedimų priežastimi.


Patikrinkite alyvos lygį ir teisingai pasirinkite jos rūšį

Ekspertai pabrėžia, kad automobilio alyvos kokybei įtakos turi daug veiksnių, o vienas jų – oro temperatūra. Vasaros metu nuvažiuojame ilgesnius atstumus, o pakilusi temperatūra veikia alyvos kokybines savybes – karščio veikiama alyva suskystėja, dėl šios priežasties suprastėja jos tepimo savybės ir prasčiau apsaugomos variklio dalys.

„Egzistuoja trys alyvos rūšys: sintetinė, pusiau sintetinė ir mineralinė alyva. Mineralinė ar pusiau sintetinė alyva itin suskystėja esant karštai temperatūrai, tuo tarpu sintetinė alyva slėgiui atsparesnė ir išlieka panašaus klampumo net prie labai didelių temperatūrų“, – apie įtakos alyvos kokybei turinčius veiksnius pasakoja ilgus metus automobilių priežiūroje besispecializuojantis Vilniuje įsikūrusio autoserviso vadovas Tomas Mareckas. Nors įprastai alyva keičiama atsižvelgiant į konkretų pravažiuotų kilometrų skaičių arba laiką, o daugumoje automobilių vadovų rekomenduojama šią procedūrą atlikti priimtinais intervalais, svarbu įvertinti ir daugiau veiksnių, tarp kurių – vairavimo stilius, sąlygos ir automobilio modelis.

„Ypač vasarą, daug keliaujant ir važinėjant didesniais atstumais, nesukeliant per daug apkrovos automobiliui bei jo varikliui tinkamai įšilus, alyvos keitimo intervalas galimai pailgės. Tuo tarpu jei nuolat važiuosite tik mieste ir tik trumpais atstumais, jūsų variklis nespėja tinkamai įkaisti, automobilis yra dažnai užvedinėjamas bei dažnai įsibėgėjama žemomis pavaromis, alyvą prireiks keisti anksčiau. Ta pati taisyklė tinka ir agresyviai vairuojantiesiems“, – pasakoja T. Mareckas.

Klampumas – pagrindinis rodiklis

„Vienas pagrindinių parametrų, kurį reikėtų įvertinti renkantis alyvą vasarą, yra jos klampumas, lemiantis alyvos takumą tam tikroje temperatūroje – kuo didesnis klampumas, tuo didesnis vidinis pasipriešinimas, o tai reiškia, kad alyva tekės lėčiau“.

Rinkoje esančių alyvų klampumas nustatomas pagal Automobilių inžinierių asociacijos (SAE) standartus. Alyva klasifikuojama į žieminę (apibūdinama skaičiais ir raide „W“) ir vasarinę (apibūdinama vien skaičiais). Kadangi šiuolaikiniuose automobiliuose naudojamos kelių klasių alyvos, ant pakuočių pateikiami abu skaičiai, atskirti raide „W“ (pavyzdžiui, 0W–20). Pirmasis reiškia alyvos žiemos klasę ir žemos temperatūros takumą, antrasis (po „W") – rodo vasaros klasę ir alyvos takumą aukštoje temperatūroje.

„Pavyzdžiui, 0W-20 alyva labai greitai pasklis per variklį esant žemai temperatūrai, todėl žiemą bus lengviau užvesti automobilį, vasarą toks takumas taip pat nesukels didelio vidinio variklio pasipriešinimo. Štai 0W-30 alyva aukštoje temperatūroje bus klampesnė (skaitmuo po raidės „W“), tai reiškia, kad alyva suformuos geresnį apsauginį sluoksnį variklio dalims“, – aiškina Andrzejus Husiatynskis, automobilių eksploatacinių skysčių gamintojos „Total energies“ atstovas.

Šios alyvos savybės labai svarbios, nes krentant temperatūrai variklių alyvos tirštėja, o temperatūrai kylant – skystėja: „Didėjant klampumui padidėja variklio vidinis pasipriešinimas, todėl gali sumažėti galia ir padidėti degalų sąnaudos.


Be to, didesnio klampumo alyvos prasčiau vėsina variklį, o tai labai svarbu naujausiuose, didelio našumo varikliuose“, – pasakoja „Total energies“ atstovas.


Šaltinis: lrt.lt

Kitos naujienos
bottom of page