top of page

Gudraujantys vairuotojai vis dažniau naudoja greičio matuoklių blokatorius – ar tai legalu?

Socialiniuose tinkluose galima rasti įrašų, kuriuose vairuotojai ieško nusipirkti automobiliui skirtą greičio radarą, radarų blokatorių ar detektorių. Specialistai paaiškino, ar šiuos prietaisus būtų galima laikyti nelegaliais.


Gamintojas įrengia reikalingus prietaisus


Lietuvos kelių policijos tarnybos atstovė Jorūnė Liutkienė LRT.lt teigė, jog Kelių eismo taisyklių 233 punkte aiškiai reglamentuota, kad transporto priemonėje draudžiama įrengti greitį matuoti trukdančias priemones ir daiktus.


„Asmuo, įsigydamas tam tikrą daiktą (įrenginį, prietaisą), turėtų pasidomėti, ar jis nėra draudžiamas naudoti. (...) Administracinių nusižengimų kodekso 415 straipsnio 4 dalyje nurodyta, kad transporto priemonių su įrengtomis greitį matuoti trukdančiomis priemonėmis ir daiktais (...) vairavimas užtraukia baudą nuo 30 iki 50 eurų. Taip pat privaloma konfiskuoti greitį matuoti trukdančias priemones ir daiktus“, – komentavo Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus vyriausioji specialistė.


Pasak J. Liutkienės, prietaisus, kurie reikalingi transporto priemonėje, paprastai įrengia gamintojas.


„Įsirengti vaizdo registratorių transporto priemonėje ar ne, yra vairuotojo pasirinkimas. Tai daugiau psichologinis aspektas – saugumo jausmas, bet kartu ir vienas iš būdų užtikrinti papildomą saugumą savo transporto priemonei“, – kalbėjo pašnekovė.


Anot jos, svarbu gera registratoriaus vaizdo įrašo kokybė.


„Pavyzdžiui, įvykus eismo įvykiui ir kilus nesutarimų tarp eismo įvykio dalyvių, vaizdo registratoriaus medžiaga gali prisidėti sprendžiant ginčytiną situaciją (neaiškumus). T. y. vaizdo registratoriaus medžiaga (ne montažas) gali būti traktuojama kaip administracinio nusižengimo bylos faktinis duomuo – vienas iš įrodymų“, – teigė J. Liutkienė.


Kaip teigė specialistė, reikėtų atkreipti dėmesį ir į tai, kad vairuotojui turėtų būti svarbu turėti ir mobiliojo telefono laikiklį, laisvų rankų įrangą, važiavimo atbulomis vaizdo fiksavimo kamerą, FM moduliatorių ir pan.


Detektoriai netrukdo matuoti greičio

Advokatų profesinės bendrijos COBALT asocijuotas teisininkas Mantas Benkunskas LRT.lt komentavo, kad pirmiausia reikėtų suprasti skirtumą tarp greičio blokatorių ir radarų detektorių.


„Lietuvoje radarų detektoriai yra legalūs, todėl jų naudojimas nėra draudžiamas. Daugelis radarų detektorius gali supainioti su blokatoriais, arba kitaip vadinamais antiradarais. Tačiau esminis skirtumas yra tas, jog blokatoriai blokuoja ir trukdo greičio matavimo įrenginiams atlikti savo darbą, o radarų detektoriai tik įspėja apie netoliese esančius greičio matuoklius“, – akcentavo pašnekovas.


Anot jo, Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymo 25 straipsnyje nurodyta, kad draudžiama transporto priemonėje įrengti greitį matuoti trukdančias priemones.


„Radarų detektoriai netrukdo matuoti greičio. Tai reiškia, kad Lietuvoje vairuotojai gali naudotis visais rinkoje esančiais radarų detektoriais“, – teigė M. Benkunskas.


Pasak jo, Lietuvoje radarų detektoriai visiškai legalūs.


„2017 metais tai patvirtino Klaipėdos apylinkės teismas, kuris tenkino vieno uostamiesčio advokato skundą ir panaikino jam policijos skirtą 30 eurų baudą už neva įrengtą greičio blokatorių“, – kalbėjo asocijuotas teisininkas.


Pasak pašnekovo, tenka pastebėti, jog už radarinius detektorius nėra numatyta teisinė atsakomybė, tačiau administracinė atsakomybė gresia automobilių, kuriuose įtaisyti radarus blokuojantys prietaisai, vairuotojams.


  • Transporto priemonių su įrengtomis greitį matuoti trukdančiomis priemonėmis ir daiktais vairavimas užtraukia baudą vairuotojams nuo 30 iki 50 eurų.


  • Blokatoriai blokuoja ir trukdo greičio matavimo įrenginiams atlikti savo darbą, o radarų detektoriai tik įspėja apie netoliese esančius greičio matuoklius.


  • Vairuotojams ES legaliai naudoti šiuos įrenginius galima tik Austrijoje, Bulgarijoje, Čekijos Respublikoje, Danijoje, Vengrijoje, Islandijoje ir Lietuvoje.

Anot jo, negalima tiksliai pasakyti, ar radarų detektoriai yra teisėti tarptautiniu mastu, nes atskirose Europos Sąjungos (ES) valstybėse galioja labai skirtingi įstatymai dėl radarų detektorių pirkimo, naudojimo ar pardavimo.


„Nors kai kuriose šalyse naudotojams leidžiama įsigyti radaro detektorių, tai nereiškia, kad jiems leidžiama naudoti gaminį vairuojant. Pavyzdžiui, Latvijoje Kelių eismo taisyklės draudžia naudoti tokius įrenginius. Už tai gresia administracinė bauda ir įrenginio konfiskavimas. Apskritai visose kaimyninėse Lietuvai valstybėse yra draudžiama naudoti radarų detektorius“, – kalbėjo asocijuotas teisininkas.


ES radarų detektorių įstatymai skiriasi


Kaip teigė M. Benkunskas, vairuotojams ES legaliai naudoti šiuos įrenginius galima tik Austrijoje, Bulgarijoje, Čekijoje, Danijoje, Vengrijoje, Islandijoje ir Lietuvoje.


„Tad jeigu planuojate kelionę po Europą, atminkite, kad radarų detektorių įstatymai skiriasi, o kai kuriose šalyse galioja griežti naudojimo įstatymai ir nepamirškite, kad daugumoje kelių policijos transporto priemonių yra įrengti vadinamieji antiradariniai detektoriai arba detektoriai, leidžiantys nustatyti, kurioje transporto priemonėje įrengtas toks antiradaras“, – pabrėžė pašnekovas.


Pasak jo, visada svarbu žinoti šalies, kurioje vairuojama, įstatymus, todėl prieš naudojantis bet kokiu įrenginiu verta susipažinti su taisyklėmis.


„Visada geriausia laikytis šalies, į kurią keliaujate, įstatymų, kad išvengtumėte bet kokių baudų. Lietuvoje svarbiausia įvertinti, ar tai greičio blokatorius (draudžiamas), ar radarų detektorius (leistinas). Paprastai, jeigu policijos pareigūnui kyla įtarimų, patį įrenginį vertina ekspertai. Tačiau žvelgiant į situaciją apskritai, vairuotojams Lietuvoje turėtų užtekti radarų detektorių“, – kalbėjo M. Benkunskas.


Šaltinis: lrt.lt

Commentaires


Kitos naujienos
bottom of page