top of page

Gera pradžia – pusė darbo: ką prieš sezono pradžią svarbu žinoti motociklininkams?

Nors oficialiai motociklininkų sezonas atidaromas pavasariui įsibėgėjus, naujo sezono laukiantys motociklininkai jau pradėjo pirmuosius šių metų pasivažinėjimus.




Ir, kad ir koks patirties bagažas būtų ant vairuotojo pečių, motociklininkas bei vairavimo instruktorius sako, kad pasirūpinti, jog naujas sezonas būtų sėkmingas, privaloma visiems.


Edvardas Vanagas, vairavimo mokyklos „ARV-auto“ vairavimo instruktorius, besiruošiantiems pirmoms kelionėms, pirmiausia, pataria neskubėti. Šaltojo sezono metu motociklininkai neturi galimybės lavinti motociklui valdyti reikiamų įgūdžių, todėl atėjus pavasariui, pirmiausia reikėtų skirti laiko šiai užduočiai.


„Reikėtų neskubėti ir palaipsniui atgaivinti turimus įgūdžius. Naujam sezonui reikėtų save paruošti netgi fiziologiškai, kadangi po žiemos motociklininko reakcija nebebūna tokia aštri, o kai kuriems ir išlaikyti lygsvarą pirmosiomis dienomis taip pat gali būti sudėtingiau. Būtų idealu, jei motociklininkai savo įgūdžius galėtų prisiminti uždarose aikštelėse, kur jie būtų visapusiškai saugūs, juk ir automobilių vairuotojai prasidėjus sezonui būna pamiršę, jog keliuose važinėja motociklai. Tiems, kurie iškart važiuos į gatves, siūlau pradžioje vengti didesnio greičio, kad kūnas spėtų priprasti ir prisiminti, ką reiškia važiuoti motociklu“, – patarimais dalijasi E. Vanagas.


Neskubėti vairavimo instruktorius pataria ne tik dėl pamirštų įgūdžių, tačiau ir dėl pavasarį apgaulingos kelio dangos. E. Vanagas atkreipia dėmesį, kad net nutirpus sniegui, kelio danga išlieka šalta, todėl padangų sukibimas su tokia danga būna prastesnis, o klaidų ir paslydimo tikimybė – didesnė.


„Tai, kada jau galime išvažiuoti, mums turi sufleruoti ne tik oro, tačiau ir kelio dangos temperatūra. Lauke jau gali būti šilčiau, bet kelio danga išlieka vėsi. Žvelgiant iš techninės pusės, dėl tokių sąlygų padangos savo funkciją atlieka ne taip gerai. Tai dar viena priežastis, kodėl vos išvažiavus skubėti nereikėtų. Kelias taip greit nesušyla, o dėl prastesnių sukibimo savybių asfaltas gali būti netgi slidus. Motociklininkai ypač atsargūs turėtų būti posūkiuose bei prieš juos gerokai sumažinti greitį“, – aiškina vairavimo instruktorius.


Svarbu pagalvoti ir už kitus


E. Vanagas pabrėžia, kad išvažiuojantys į gatves taip pat turėtų prisiminti, kad kitiems eismo dalyviams motociklą pastebėti sunku, todėl netgi važiuojant pagrindiniu keliu reikėtų didesnį dėmesį skirti šalutiniais keliais važiuojančioms ar manevrus atliekančioms transporto priemonėms. Jų vairuotojams motociklininko nepastebėjus, bent jau pats motociklo vairuotojas galės imtis veiksmų, jog apsaugotų save.


Sezono pradžioje galima matyti, kaip važiavimu motociklu mėgaujasi ne tik motociklininkai, tačiau ir su jais važiuojantys keleiviai, saugaus eismo ekspertas atkreipia dėmesį, kad naujiems ar mažiau patirties turintiems motociklininkams nederėtų skubėti į keliones leistis vežant keleivį.


„Pirmiausia reikėtų prisiminti įgūdžius ar jų įgyti, o tik tuomet sėsti ant motociklo dviese. Labai svarbu ne tik tai, kad vairuotojas mokėtų vežti keleivį, tačiau ir keleivis mokėtų būti vežamas. Tai labai svarbu ir, deja, labai skaudūs įvykiai įvyksta, kada vairuotojas nežino kaip vežti keleivį, netinkamai elgiasi jį veždamas arba pats keleivis nežino, kaip turi elgtis, kai važiuoja motociklu“, – patarimais dalijosi saugaus eismo ekspertas.


KET nurodyta riba – ne atskaitos taškas


E. Vanagas ragina motociklininkus taip pat atsižvelgti į tai, kokios padangos yra sumontuotos ant motociklo, mat saugiam važiavimui svarbūs net keli veiksniai.


„Skirtingiems motociklams montuojamos skirtingos padangos, tačiau motociklininkai turi būti sąmoningi ir suprasti, kad Kelių eismo taisyklėse numatyta 0,8 mm nusidėvėjimo riba neturėtų būti pasiekta. Netgi padangų gamintojai nurodo, koks yra minimalus protektoriaus gylis, kuris užtikrina maksimalų sukibimą, ir kokia yra nusidėvėjimo riba, kai padangos jau praranda savo efektyvumą. Kai kuriais atvejais žymima, kad kai lieka 2 mm protektoriaus, padanga praranda savo gerąsias savybes, todėl siekiant pasirūpinti maksimaliu saugumu, derėtų susimąstyti apie padangų keitimą naujomis. Į tai dėmesį atkreipti turėtų ypač tie, kurie mėgsta greitį bei agresyvesnį vairavimą.


Be abejonės, ypač svarbus ir padangų amžius. Net jei protektoriaus nusidėvėjimas yra nedidelis, tačiau padanga yra sena, jos veikimo efektyvumas nebus toks, kokio gali tikėtis vairuotojas. Reikėtų žinoti ir tai, jog sumontavus visiškai naujas padangas, taip pat pirmų kelionių metu nereikėtų skubėti, nes tik padangai nudilus apie 1 mm, jos sukibimo ir veikimo savybės bus geriausios“, – pabrėžė E. Vanagas.


Svarbios ir techologijos


Be jokios abejonės, sėsdami ant plieninio žirgo, motociklininkai turėtų pasidomėti, kokias aktyvias saugos technologijas jų motociklai turi bei kaip jos veikia. Tuo aktyviai domėsis ir pirmą kartą Lietuvoje organizuojamo „Metų motociklo 2023“ konkurso komisijos nariai.


Renginio startas skelbiamas gegužės 3 dieną, prieš pat oficialų motociklininkų sezono atidarymą Lietuvoje. Kompetentinga komisija, sudaryta iš sportininkų, žurnalistų ir patyrusių motociklininkų įvertins daugiau nei 30 Lietuvoje debiutavusių naujausių motociklų, išbandys jų saugumo technologijas, aktyviuose testuose patikrins, kurie modeliai labiausiai tinka mūsų šalies vairuotojams.


Koks modelis pripažintas geriausiu metų motociklu bei kitos nominacijos paaiškės gegužės 25 dieną.


Šaltinis: 15min

Comentários


Kitos naujienos
bottom of page