Atšilus orams – įspėjimai važiuojantiems dviračiais ir paspirtukais: vairuotojai jus pamiršo

Atėjus pavasariui ir termometrų stulpeliams šoktelėjus kiek aukščiau nulio, keliuose kaip mat padaugėjo ir skirtingų eismo dalyvių grupių. Šiltu oru besimėgaudami dviračių takais pradėjo zuiti dviratininkai ir paspirtukininkai, o pėstieji vis dažniau renkasi kitas alternatyvaus transporto priemones. Vis tik saugaus eismo ekspertai pabrėžia, kad visi pavasarį išriedėję į gatves turėtų būti ypač atidūs, mat per žiemą sėdintys prie vairo pamiršta, kad šalia gali važiuoti ir kiti eismo dalyviai.
Įsivaizduokite, kad kiti jūsų nemato
Vitoldas Milius, keliautojas ir automobilių žurnalistas teigia, kad pagrindinė problema, į kelius išvažiavus dviratininkams ir paspirtukininkams, kyla dėl greičių skirtumų. Važiuojantys alternatyviomis dviratėmis transporto priemonėmis juda greičiau nei pėstieji, tačiau už abi šias eismo dalyvių grupes greičiau juda sėdintys automobiliuose. Specialistas atkreipia dėmesį, kad norint užtikrinti visų šių žmonių saugumą, pirmiausia reikėtų skirti daugiau pagarbos vieni kitiems bei sumažinti važiavimo greitį.
„Kai susikerta visų šių eismo dalyvių grupių keliai, labai svarbu, kad nė vienas nesistengtų įrodyti savo pirmumo, o būtų tolerantiški. Važiuojami pro pėsčiuosius dviratininkai turėtų sumažinti važiavimo greitį iki artimo ėjimui – 3-7 km/val. Važiuojantys automobiliuose, kai reikia prasilenkti su dviratininku, taip pat turėtų važiuoti lėčiau“, – aiškina V. Milius.
Keliautojas pastebi, kad tiek išvažiuojant sezono pradžioje, tiek vėliau, dalyvauti eisme reikėtų nuolat prisimenant, kad kiti eismo dalyviai jūsų nemato. Jis teigia, kad ypač po žiemos, kai keliuose nebelieka nei alternatyvių transporto priemonių, nei motociklininkų, automobilių vairuotojai įpranta pastebėti tik kitus automobilius ar didesnių gabaritų transportą, todėl pavasarį nebebūna tokie atidūs dviratininkų ir paspirtukininkų atžvilgiu.
„Visada galvokite, kad kiti jūsų nemato. Žinoma, jie turėtų matyti, bet jei taip galvosite, būsite saugesni, kai vairuotojai iš tiesų atvažiuojančio dviratininko nepastebės. Dėl to, prireikus kirsti gatvė, nereikėtų skubėti išeiti ar išvažiuoti į važiuojamąją kelio dalį, leiskite vairuotojams jus iš tiesų pastebėti ir išvengti avarinių situacijų, kai tenka staigiai stabdyti. Žinoma, to reikalauja ir Kelių eismo taisyklės, tačiau tikrai tenka pastebėti, kad ne visi jų laikosi“, – pastebėjimais dalijasi V. Milius.
Prisiminkite svarbias taisykles
Automobilių žurnalistui antrina ir vairavimo instruktorė Olga Židovlenkova. Saugaus eismo ekspertė taip pat teigė, kad dalyvaujant eisme pirmiausia reikėtų neskubėti, o kartu prisiminti ir svarbias taisykles bei kitas saugumo priemones.
O. Židovlenkova teigė, kad prieš išvažiuojant iš namų ypač svarbu užtikrinti, kad kitiems eismo dalyviams dviratininkas bus matomas – važiuos dėvėdamas ryškius drabužius ar ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais, įsijungs baltos šviesos žibintą priekyje ir raudonos spalvos gale. Žinoma, tuo pasirūpinus reikėtų nepamiršti ir kitų detalių.
„Saugos šalmas suaugusiems yra rekomenduojamas, tačiau siūlyčiau jį dėvėti visada. Ši saugos priemonė gali padėti išgelbėti net gyvybę, todėl nereikėtų į tai numoti ranka. Svarbu ir tai, kad dviratininkas ar paspirtukininkas turėtų galimybę nuolat tinkamai įvertini eismo situaciją, todėl jokiais atvejais nesiūlyčiau važiuojant dviračiu klausytis muzikos. Ausinukus užsidėjęs žmogus gali lengviau išsigąsti bei nukristi, be to, negirdint aplinkinių garsų žmogui bus sunkiau įvertinti ar artėjantis automobilis greitėja ar stabdo“, – aiškina saugaus eismo ekspertė.
Įvertinkite, kas vyksta aplinkui
Vairavimo instruktorė taip pat pabrėžia, kad kiekvienas važiuojantis dviračiu ar paspirtuku turėtų nepamiršti nuolat dairytis ir atsižvelgiant į eismo sąlygas priimti saugumą užtikrinančius sprendimus, pavyzdžiui, dėl itin intensyvaus eismo nevažiuoti kelkraščiu, o paieškoti saugesnių kelių.
O. Židovlenkova pastebi, kad neretai nelaimės įvyksta ir tada, kai automobilių vairuotojams prireikia pasukti į dešinę. Neretai tokiais atvejais sėdintys prie vairo pasižiūri tik į kairę pusę, ar į priekį, tačiau tik retas pasižiūri į dešinės pusės ar galinio vaizdo veidrodėlius. Anot jos, būtent tai lemia, kad atlikdami posūkio manevrą vairuotojai užkerta kelią kelkraščiu važiuojantiems dviratininkams ar paspirtukininkams.
„Tai yra taisyklė, kurią turėtų prisiminti kiekvienas vairuotojas, tačiau tai žinoti svarbu ir važiuojantiems šiomis dviratėmis transporto priemonėmis. Žinoma, taip neturėtų būti, tačiau dviratininkai turi iš anksto įvertinti, kad vairuotojas jų gali nepraleisti, dėl ko savo saugumu teks pasirūpinti patiems“, – sako O. Židovlenkova.