Please reload

Kitos naujienos

Prieš leidžiantis į kelionę dviračiu – svarbūs priminimai, kurių ignoruoti negalima

2020/04/29

Nors už lango – karantinas, tačiau gyvenimas ilgainiui vis tiek stos į savas vėžes, tuo pačiu priversdamas prisiminti ir seniai užmirštus hobius. Labai tikėtina, jog vienas iš tokių – dviračiai, kuriais po namuose įkalinusio viruso norėsis įveikti kuo ilgesnius atstumus.

Tiesa, prieš išsiruošiant net ir į trumpą kelionę yra svarbu, jog kūno pagalba judanti transporto priemonė būtų tvarkinga, o vairuotojas išliktų budrus bei nepamirštų svarbių saugų eismą keliuose užtikrinančių elementų: žibintų, šalmo, ratų atšvaitų, skambučio bei ryškiaspalvės šviesą atspindinčios liemenės.

 

Kaip išmokyti vaikus važiuoti dviračiu saugiai? Pamatykite video:

 

 

Ypač svarbu gebėti techniką valdyti

 

Lietuvos dviračių bendrijos pirmininko Pauliaus Bakučio teigimu, dviračio saugumą užtikrina trys svarbūs aspektai: teisinga priežiūra, geri stabdžiai bei padangos.

 

Lietuvos dviračių bendrijos pirmininkas pasakojo, jog patikimesniais galime vadinti hidraulinius diskinius stabdžius, tačiau ypač svarbūs ir dviratininko gebėjimai jais tinkamai naudotis.

 

„Problema ta, kad dviratis Lietuvoje yra sezoninė transporto priemonė, todėl nemažai pavasarinių dviratininkų nebūna dar gerai įvaldę dviračio, dėl to kyla visokių situacijų. Pavyzdžiui, nepripratęs prie dviračio vairuotojas ekstremalioje situacijoje supanikuos ir paspaus tik priekinį stabdį. Rezultatas – žmogus versis per priekį“, – aiškino P.Bakutis.
 

Dviračio padangų būklė, anot dviračių entuziasto, turėtų būti stebima, o sudilus padangoms – jos turėtų būti keičiamos naujomis.

 

„Jei padangos nudilusios, gali būti, kad dviratininkas spausdamas stabdžius pradės slysti ir nukris“, – dėstė pašnekovas.

 

P.Bakutis teigė pažįstantis dviratininkų, kurie dešimtmečius važinėdami elementariausiais dviračiais nėra patekę į avarijas. Priežastis – jų gebėjimas naudotis dviratėmis transporto priemonėmis.

 

„Jie patyrę ir sugeba įvertinti tiek savo, tiek kitų eismo dalyvių galimybes“, – portalui lrytas.lt teigė Lietuvos dviračių bendrijos pirmininkas.

Tiesa, vien tik sugebėjimais ir tinkamu dviračio techninės būklės užtikrinimu saugumo negarantuosite tamsiuoju paros metu.

 

Būti matomais kelyje padės priemonės su šviesą atspindinčiais elementais bei šviesos šaltiniai – žibintai. Tačiau šiuos pasirinkti reikia atidžiai. „Būtina atkreipti dėmesį į žibinto skleidžiamą šviesą: ši turėtų ne mirksėti, o būti pastovi, be intarpų. Rekomendacija būtų rinktis sertifikuotus gaminius, mat sertifikatas įrodo, jog šviesos šaltinis – patikimas ir kokybiškas.

 

Tokios sertifikuotos šviesos neakina ne tik vairuotojų, bet ir kitų eismo dalyvių“, – sakė P.Bakutis, pridurdamas, jog akinimas tampa vis aktualesnis ir tarp dviratininkų, mat rinkoje atsiranda ir labai galingų žibintų, kurie labiau skirti naktį miške, o ne važinėti gatvėmis.

 

Dviratininkams reikėtų nepamiršti dėvėti ir šalmo. Jis dažnu atveju padeda apsaugoti galvą nuo ypač rimtų traumų. Tiesa, renkantis galvos apsaugą būtina įsitikinti, jog ši yra tinkamo dydžio, mat, priešingu atveju, apsauga bus nepilnavertė, o ir apsunkins vairavimą.

 

„Svarbiausia, kad šalmas būtų patogus: tinkamo dydžio, iš visų pusių spaustų vienodai, tvirtai laikytųsi ant galvos, būtų tinkamai sureguliuoti dirželiai bei dengtų pakaušį, kaktą.

 

Visi kiti parametrai, tokie kaip svoris, spalva, saugumo priemonės, pavyzdžiui, integruoti atšvaitai ar lemputės, tinkleliai, vėdinimo angos ar reguliavimo mechanizmai yra šalutiniai“, – įsitikinęs P.Bakutis.

 

Atšvaitai ir skambutis užtikrina maksimalų saugumą

 

Patirtimi apie saugų dviratininkų eismą su naujienų portalu lrytas.lt pasidalijo dviračių ir mėgėja bei vairavimo mokytoja Solveiga Dambrauskaitė.

 

Kartu su vyru aistrą dviratėms transporto priemonėms puoselėjanti moteris atviravo, jog be visų Kelių eismo taisyklėse (KET) išvardintų saugumo priemonių, dėmesį vertėtų atkreipti ir į kokybišką keliavimą užtikrinančius elementus: veidrodėlius, purvasaugius bei skaidrius akinius.

 

„Veidrodėlis ant kairės rankenos – mano vienas mėgstamiausių dviračio priedų, palengvinantis važiavimą tiek gatvėje, tiek dviračių take. Purvasaugiai – apsaugos nuo nemaloniai permirkusių drabužių.

O štai vasaros vakarais, kai riedant galime sutikti įvairių mašalų, skaidrūs akiniai apsaugos akis, be to, jie gali gerokai palengvinti važiavimą per lietų“, – lrytas.lt naujienų portalui sakė S.Dambrauskaitė.

 

Maksimaliam matomumui užtikrinti pasitarnaus atšvaitai ant ratų ir šviesą atspindinčios liemenės: dviratininkai su pastarosiomis matomi net ir prastomis meteorologinėmis sąlygomis“, – patarimais dalijosi S.Dambrauskaitė.

 

Anot dviračių entuziastės, kad kelyje būtumėte ne tik matomi, bet ir girdimi, vertėtų nepamiršti ir garso signalą skleidžiančių priemonių – skambučių, mat šie dažnu atveju padeda iš anksto įspėti kitus eismo dalyvius – pėsčiuosius, dviratininkus arba automobilių vairuotojus.

 

Svarbu suvokti, jog eisme esate ne vienas

 

Lietuvos policijos atstovai pabrėžia, jog viešajame eisme, ypač važiuojant dviračiu, svarbu suvokti, kad eisme esate ne vienas, bei primena, jog būtina pasirūpinti jaunųjų eismo dalyvių saugumu.

 

„Akcentuojame, jog suaugusieji turėtų rodyti tinkamą pavyzdį mažiesiems, neleistų dviračiais važiuoti neturintiems atitinkamo amžiaus. Suaugusieji negali atlaidžiai žiūrėti į vaikų – dviračių vairuotojų – netinkamą elgesį kelyje“, – aiškino teisėsaugos atstovai.

Anot pareigūnų, pasirūpinus dviratės transporto priemonės stabdžiais, užtikrinus tinkamą padangų būklę ir nepamiršus šalmo bei šviesą atspindinčių elementų – ratų atšvaitų, ryškiaspalvių liemenių, techniškai būsite pasiruošę vykti į kelionę. Tiesa, pastebima, jog svarbu nepamiršti budrumo, mat tik saugiai judėdami išvengsime nemalonių pasekmių.

 

Naujienų portalas lrytas.lt primena, jog už atitinkamus dviračiais padarytus nusižengimus skiriamos baudos dydis gali siekti nuo 10 iki 200 eurų.

 

Tuo metu KET teigiama, jog vykti važiuojamąja dalimi dviračiu leidžiama ne jaunesniems kaip 14 metų, o keliaujantiems su suaugusiųjų palyda – ne jaunesniems nei 8 metų asmenims.

 

Taip pat dviračio vairuotojui leidžiama važiuoti keliu tik tvarkingą stabdį ir garso signalą turinčiu dviračiu. Privalu paisyti ir šviesoforo signalų bei nepamiršti rodyti posūkio kryptį nusakančių ženklų. Tai daryti turėtumėte tiesdami ranką į norimą sukti pusę.

Šaltinis: https://www.lrytas.lt/auto/saugus-eismas/2020/04/18/news/pries-leidziantis-i-kelione-dviraciu-svarbus-priminimai-kuriu-ignoruoti-negalima-14325553/

Dalintis
Please reload

Privatumo politika

© 2019. Saugokime jaunas gyvybes keliuose.

  • Facebook - White Circle