Please reload

Kitos naujienos

Kas ką turi praleisti, kai susikerta dviračio, elektrinio paspirtuko ir automobilio keliai

2020/04/15

Atšilus orams į kelius sugrįžo ne tik motociklininkai, tačiau ir kita, neretai vadinama viena pažeidžiamiausių, eismo dalyvių grupė – dviratininkai ir elektrinių paspirtukų vairuotojai. Deja, policijos pareigūnams jau teko užfiksuoti pirmuosius eismo įvykius, kai sėdintys automobiliuose nebuvo užtektinai atidūs ir susidūrė su dviračių transporto priemonių vairuotojais.

 

Pareigūnai neslepia – nors tokio tipo avarijos, kai susiduria automobilių ir dviračių bei elektrinių paspirtukų vairuotojai – nėra itin dažnos, jos kone visą laiką labai skaudžios. Mat ant elektrinio paspirtuko ar dviračio esantys eismo dalyviai visiškai neapsaugoti. Be to, dalis jų, važiuojančių dviračių takais ar šaligatviais, nedėvi šalmų, o galvos traumos yra bene pačios sudėtingiausios ir pavojingiausios.

 

Saugaus eismo žinovai pabrėžia, kad pirmiausia kiekvienas eismo dalyvis turėtų visą savo dėmesį sutelkti į vairavimą ir tai, kas vyksta aplinkui. Mat, anot jų, nors Kelių eismo taisyklės (KET) vienai ar kitai eismo dalyvių grupei numato pirmenybę, reikėtų neskubėti ir įsitikinti, ar veiksmą atlikti išties saugu – tik šitaip įmanoma išvengti eismo įvykio.

Nukenčia pažeidžiamiausi

 

Vos prasidėjus pavasariui, vienoje iš judrių sostinės gatvių buvo užfiksuotas automobilio ir dviratininko susidūrimas. Automobilio vairuotojas liko sveikas, buvo aplamdyta tik jo transporto priemonė, tačiau dviratininkas – nukentėjo. Eismo įvykio metu iš šalutinio kelio išvažiuodamas ir į dešinę sukdamas automobilis nepraleido dviračių taku tiesiai važiavusio dviračio vairuotojo.

 

Ne taip retai vairuotojai pirštu baksnoja į kitus eismo dalyvius ir tikina, kad dėl dviratininkų ar paspirtukininkų veiksmų tenka „kirsti“ per stabdžius, patys jie taip pat neišvengia klaidų. Ypač tokių, kur, žvilgtelėjus į KET, atrodo visiškai aišku, kaip elgtis.

 

Ne tik jie, bet ir juos

 

KET numato, kad dviračių ir elektrinių paspirtukų vairuotojai privalo važiuoti dviračių, pėsčiųjų ir dviračių takais, o kur jų nėra – kelkraščiu pagal eismo judėjimo kryptį. Jei dviračių tako ar kelkraščio nėra, arba jais važiuoti pavojinga (pvz., duobėti), galima važiuoti šaligatviu arba važiuojamąja kelio dalimi, kuo arčiau dešiniojo kelio krašto.

 

Kur eismas nėra reguliuojamas, šių alternatyvaus transporto priemonių vairuotojai, norėdami kirsti važiuojamąją kelio dalį, privalo praleisti kitas ja važiuojančias transporto priemones. Vis tik dviratininkams ir paspirtukininkams kiti vairuotojai turi sukeiti pirmenybę, kai šie kerta išvažiavimus iš šalia kelio esančių teritorijų – gyvenamosios zonos, kiemo, stovėjimo aikštelės – ar važiuojamąją dalį, į kurią kiti vairuotojai suka.

 

Tai reiškia, kad į šias teritorijas įvažiuojantys ar iš jų išvažiuojantys kiti eismo dalyviai riedančius dviratėmis transporto priemonėmis praleisti privalo. Tad važiuodami ar išvažiuodami iš kiemų, degalinių, parduotuvių stovėjimo aikštelių vairuotojai privalo būti ypač atidūs ir gerai apsižvalgyti, ar neatvažiuoja dviratininkai ar elektrinių paspirtukų vairuotojai.

 

KET 60 punktas taip pat numato, kad minėtose vietose, kur pirmumo teisė numatyta dviratininkams ir paspirtukininkams, šiems eismo dalyviams nereikia nulipti nuo savo transporto priemonės ir jos vestis.

 

Turi užtikrinti savo saugumą

 

Vis tik tada, kai elektrinio paspirtuko ar dviračio vairuotojas artėja prie pėsčiųjų perėjos, jis privalo sumažinti važiavimo greitį, sustoti ir savo transporto priemonę persivaryti. Kirsti važiuojamąją kelio dalį nenulipus nuo dviračio ar paspirtuko galima tik ten, kur veda dviračių takas – dviem lygiagrečiomis linijomis, sudarytomis iš kvadratų, pažymėta linija. Žinoma, tokiose vietose šie eismo dalyviai privalo įsitikinti, kad juos automobilių vairuotojai mato bei praleidžia, ir tik tada tęsti kelionę.

 

Tais atvejais, kai dviračio ar elektrinio paspirtuko vairuotojui, riedančiam važiuojamąja dalimi, reikia pasukti į kairę, apsisukti ar pervažiuoti į kitą kelio pusę, rekomenduojama nuo dviračio ar elektrinio paspirtuko nulipti ir kirsti važiuojamąją dalį transporto priemonę vedantis.

Pabrėžiama, kad visi eismo dalyviai pirmenybę turėtų teikti savo ir aplinkinių saugumui, todėl matydami, kad kitos transporto priemonės vairuotojas padarė klaidą, ar važiuojančio šalia nepastebėjo, nebandytų savo pirmumo teisių įrodyti, taip sukeldami grėsmę savo sveikatai ir gyvybei.

 

Taisyklės neverčia, tačiau nauda yra

 

Verta pastebėti ir tai, kad šviesą atspindinti liemenė, baltos ir raudonos spalvos žibintai ant dviračio ar elektrinio paspirtuko, privalomi tik tamsiu paros metu važiuojant važiuojamąja kelio dalimi.

 

Nepaisant to, ryškiaspalvė apranga ir žibintai net ir tada, kai dviratininkas ar el. paspirtuko vairuotojas juda šaligatviu ar dviračiu taku, padės kitiems eismo dalyviams greičiau ir lengviau pamatyti atvažiuojantį žmogų.

 

Šalmas taip pat privalomas tik nepilnamečiams, važiuojantiems važiuojamąja kelio dalimi, tačiau saugaus eismo ekspertai atkreipia dėmesį, kad ši, ganėtinai nebrangi, saugos priemonė yra efektyvi tada, jei susidūrimo išvengti nepavyksta. Mat krentant nuo dviratės transporto priemonės tada, kai susiduriama su kitais eismo dalyviais, šalmas padės apsaugoti galvą nuo galimų ypač sudėtingų traumų.

 

Šaltinis: https://www.delfi.lt/projektai/saugus-eismas/kas-ka-turi-praleisti-kai-susikerta-dviracio-elektrinio-paspirtuko-ir-automobilio-keliai.d?id=83860133

Dalintis
Please reload

Privatumo politika

© 2019. Saugokime jaunas gyvybes keliuose.

  • Facebook - White Circle