top of page

Vairuotojų įpročiai stebina: spaudžiasi buferiais, kad spūstys mažėtų, bet jas tik padidina


Dalyvaudami eisme vairuotojai kartais ne tik neišvengia klaidų, tačiau neretai vadovaujasi pačių sugalvotomis ir mitais tapusiomis taisyklėmis. Saugaus eismo ekspertai atkreipė dėmesį, jog nemažai vairuotojų saugaus atstumo nesilaiko, nes, neva, taip stengiasi kovoti su spūstimis – esą važiuojant vienas arčiau kito, į gatvę tilps daugiau automobilių. Tačiau dažniausiai tokie atvejai baigiasi dar didesniais kamščiais, kurie nusidriekia įvykus eismo įvykiui.

Vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas pasakojo, jog dažniausiai vairuotojai, nesilaikantys saugaus atstumo, tvirtina taip stengiantys sudaryti sąlygas judėti kitiems, tačiau nė nesusimąsto, kad toks elgesys gali pridaryti nemalonumų ar netgi baigtis žmonių sužalojimu. Pusė greičio


Anot vairavimo mokytojo, saugus atstumas yra tas, kuris nuvažiuojamas per 2 sekundes nuo priekyje esančios transporto priemonės. Atšalus orams šis tarpas turėtų padidėti – tarp transporto priemonių turėtų būti per 3 sekundes nuvažiuojamas atstumas.


Jei nėra aišku, kaip apskaičiuoti saugų atstumą naudojantis sekundėmis, yra ir dar vienas apibrėžimas.

„Kelių eismo taisyklėse (KET) yra nustatyta, kad saugus atstumas yra distancija lygi pusei greičio. Tai reiškia, kad jei važiuojate 50 km/val. saugus atstumas turėtų būti 25 metrai. Žinoma, nustatyti, koks tiksliai tai atstumas, gali būti sunku, todėl vairuotojai gali jį įvertinti sekundėmis. Pažiūrėti, per kiek laiko numatytą kelio objektą pasiekia po to, kai jį pravažiuoja priekyje esanti transporto priemonė. Jei nustatytą atstumą įveikiate greičiau nei praeina 2 sekundės, turėtumėte atleisti akceleratoriaus pedalą“, – aiškino A. Pakėnas.

Vairavimo mokytojas teigė, jog žiemą šis atstumas turėtų padvigubėti ar bent padidėti iki 3 sekundžių, mat dėl slidžios kelio dangos stabdymo kelias pailgėja, todėl vietos reikėtų pasilikti daugiau. Didesnį atstumą reikėtų palikti ir tada, kai padidėja važiavimo greitis. Pasilikite laiko reakcijai


A. Pakėnas aiškino jog nesilaikant saugaus atstumo padidėja eismo įvykio tikimybė. Remiantis mokslininkų tyrimais ir saugaus eismo ekspertų įžvalgomis, žmogus į įvykį sureaguoja per 1 sekundę, todėl atstumo nesilaikantis vairuotojas nesugebės išvengti nelaimės.


„Kai kurie žmonės nesupranta, kiek jie nuvažiuoja per vieną sekundę. Jei mieste vairuotojas laikosi leistino 50 km/val. greičio, jis per 1 sek. nuvažiuoja 14 metrų. Tai reiškia, kad jei atstumas nuo priekyje esančio automobilio bus ne 25 metrai, kas yra 2 sekundės, bet 14 metrų, priešais esančio automobilio vairuotojui staigiai nuspaudus stabdžio pedalą, gale važiuojantis nespės į tai sureaguoti. Jei atstumas bus dar mažesnis, žmogus į kitą automobilį atsitrenks net nespėjęs paliesti stabdžio pedalo“, – sakė A. Pakėnas. Spūstis ne mažina, o didina


Instruktorius teigė, jog problemų kyla ir tada, kai prie šviesoforo sustoję vairuotojai prisispaudžia vienas prie kito. Tokiu būdu ne tik nėra kovojama su spūstimis, tačiau jos tik padidėja, nes dėl per mažo atstumo tarp automobilių sumažėja transporto judėjimo greitis.


„Įsivaizduokite, kad žmonės sustoję ir susispaudę vorele bando bėgti. Jie tokioje pozicijoje negalės bėgti greitai, todėl lygiai taip pat ir automobiliai negalės pajudėti greičiau, jei stovės įsirėmę buferiais. Tokiu atveju srautas negalės pajudėti vienu metu, nes kiekvienam reikės palaukti, kol pajudės esantis priekyje ir taip sudarys erdvės. Tai reiškia, kad norint padidinti bendrą vidutinį greitį mieste, reikia didinti atstumą tarp automobilių“, – aiškino vairavimo mokytojas.


Instruktorius atkreipė dėmesį, jog dažnai besirikiuojantys vairuotojai taip pat turėtų įsidėmėti, kad užlįsdami prieš kitą automobilį gali sukelti eismo įvykį, mat esantis tarpas tarp transporto priemonių gali būti paliktas laikantis saugaus atstumo, o ne sudarant sąlygas kito nepamatuotam manevravimui.


Kitos naujienos
bottom of page