Please reload

Kitos naujienos

Dėl atsainaus požiūrio į saugumą – tik vienas žingsnis iki nelaimės

2019/11/22

Rudenį supančią aplinką matome kitaip – dienos rutina prasideda prietemoje ir baigiasi jau sutemus. Nepriklausomai nuo to, kur tenka vaikščioti, eiti iš namų nepasirūpinus atšvaitu, liemene ar žibintuvėliu tampa mažų mažiausiai neprotinga.

 

Tamsiuoju paros metu didžiausią įtaką eismo saugumui keliuose turi būtent matomumas. 

 

Negailestingi skaičiai

 

Saugaus eismo specialistai pabrėžia, kad vairuotojui pastebėti pėsčiąjį be matomumą gerinančių priemonių tamsoje labai sunku, o kai stabdymui neužtenka atstumo, susidūrimai dažnai turi labai skaudžias pasekmes. 

 

Kelių policijos pareigūnai priminė, kad neapšviestu keliu be atšvaito einantis pėsčiasis rizikuoja gyvybe aštuonis kartus labiau.

 

Taip pat  tamsiuoju paros metu žūsta daugiau kaip pusė į eismo įvykį patekusių pėsčiųjų, o kas trečias patiria sunkių sužalojimų. 

 

Nepriklausomai nuo to, kokie geri yra automobilio žibintai, tik ryškiaspalvė liemenė arba atšvaitas garantuoja, kad vairuotojas pėsčiąjį pamatys tris kartus didesniu atstumu.

 

Įjungus trumpąsias šviesas žmogus be atšvaitų matomas tik 30–50 metrų atstumu, o su juo – net už 150 metrų.

 

Su ilgosiomis šviesomis šis skirtumas dar išraiškingesnis: didžiausias atstumas, per kurį vairuotojas pamato be atšvaitų einantį žmogų siekia 100 metrų, o su jais – net 300.

 

Derinys, kuris veikia

 

Susisiekimo ministerijos Kelių ir oro transporto politikos grupės  vyresnysis patarėjas Vidmantas Pumputis pasidalino svarbiausiais patarimais pėstiesiems. Anot jo, geriausia priemonė tiems, kurie nori būti matomi kelyje – kokybiška ryškiaspalvė liemenė.

 

Ją dėvint šviesą atspindintis plotas yra didžiausias. V. Pumputis primygtinai rekomendavo einant kelkraščiu turėti ir žibintuvėlį.  Šio paprasto prietaiso nauda dviguba: pėsčiasis praneša apie savo kitiems eismo dalyviams ir pats apsišviečia kelią, kuriuo eina. 

 

Susisiekimo ministerijos atstovą stebina tai, kad nemažai žmonių atšvaitus naudoja tik bijodami, kad policijos pareigūnai už tai skirs baudą. V. Pumputis taip pat negali suprasti žmonių įsitikinusių, kad trumpa kelionė iki namų tamsiu paros metu gali būti saugi.

 

„Mąsto, kad štai namai netoli – reikia tik pereiti gatvę ir šiek tiek paeiti keliu. Tačiau būtent tokiomis aplinkybėmis dažniausiai ir žūsta žmonės“, – konstatavo pašnekovas.

 

Pavojų žino, bet neigia

 

V. Pumputis pakartojo, kad trumpa kelionė pėsčiomis iki namų tamsiu paros metu – itin dažnos tragedijos aplinkybės. O blogiausia, jei lauke prastos oro sąlygos. 

 

„Apsiniaukęs dangus, lietus ir tvyranti dulksna dar labiau apsunkina matomumą ir pastebėti pėsčiąjį tampa itin sudėtinga.  Tokiomis sąlygomis dažniausiai ir nutinka mirtini eismo įvykiai“, – kalbėjo jis. 

 

Taip pat, anot pašnekovo, dažnai žmonės linkę galvoji, kad tokia nelaimė gali atsitikti bet kam, tik ne jam.  Saugaus eismo ekspertas pažymėjo, kad pėsčiasis visuomet turi rūpintis savo saugumu.  Anot jo, tamsiu paros metu tai galima pasiekti tik pasirūpinus, kad šviesą atspindintis paviršius būtų kuo didesnis.  

 

Išgyvenimo loterija

 

Kelių eismo taisyklėse numatytas reikalavimas dėvėti atšvaitus užmiesčio keliuose tamsiu paros metu einant neapšviestu ruožu. V. Pumputis pasidžiaugė, kad žmonės tuo jau neapsiriboja – šviesą atspindinčius aksesuarus naudoja vis daugiau miestiečių.

 

„Visi ima labiau rūpintis savo saugumu ir tai tampa elgesio norma. Tuomet užsidėjęs atšvaitą žmogus jau negalvoja, ar jam teks eiti neapšviesta kelio atkarpa, ar ne. Jis visą laiką yra geriau pastebimas“, – komentavo ministerijos atstovas.

 

Pašnekovas pastebėjo, kad kritiniu atveju, kai pėsčiasis neturi jokių šviesą atspindinčių priemonių, gali padėti ir išmaniojo telefono žibintuvėlis ar į išorę nukreipto jo ekrano šviesa.

 

Visgi, anot pašnekovo, reikia turėti omenyje, kad ši priemonė niekada nebus tokia efektyvi, kaip pats paprasčiausias prožektorius. Taip yra todėl, kad telefono skleidžiamos šviesos intensyvumas – daug mažesnis.

 

Automobilių žibintų technologijos pastaraisiais metais gerokai patobulėjo, tačiau V. Pumputis patarė nepasikliauti technologijomis. Anot jo, be atšvaitų tamsoje pasirodęs pėsčiasis bet kuriuo atveju leidžiasi į išgyvenimo loteriją.

 

Kaip teisingai nešioti atšvaitus?

 

Juostinį atšvaitą reikėtų dėti ant drabužio rankovės šiek tiek aukščiau riešo. Taip pat galima nešioti ir ant kojos blauzdos. 

 

Dar geriau, jei atšvaitai nešiojami ant abiejų rankų. Tuomet būsite tikri, kad atvažiuojant automobiliui šviesą atspindinčios detalės neužstosite kūnu.

 

Pakabinami atšvaitai perverti grandinėle ar virvele turėtų būti prisegti prie drabužių taip, kad einant švytuotų kelių aukštyje. 

 

Specialistai primena, kad efektyviausios saugumo priemonės tamsiu paros metu pėstiesiems yra ryškiaspalvės liemenės su šviesą atspindinčiais elementais ir prožektoriai. Liemenę ar atšvaitus privalo turėti ir vairuotojai. 

 

Kai tamsiu paros metu tenka sustoti, išlipdamas iš transporto priemonės vairuotojas privalo vilkėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais arba būti prisisegęs prie drabužių atšvaitą.

Skaitykite daugiau: https://www.lrytas.lt/auto/saugus-eismas/2019/11/22/news/del-atsainaus-poziurio-i-sauguma-tik-vienas-zingsnis-iki-nelaimes-12636577/

Dalintis
Please reload

Privatumo politika

© 2019. Saugokime jaunas gyvybes keliuose.

  • Facebook - White Circle