Please reload

Kitos naujienos

Neramu vairuojant per tirštą rūką? Svarbiausi patarimai, kaip išvengti pavojų

2019/10/09

 Nesvarbu, kiek metų vairuojate automobilį, rūkas net ir labiausiai patyrusį vairuotoją priverčia įtempti visą dėmesį, kad saugiai pasiektų kelionės tikslą. Dažnai kelius apgaubia toks tirštas rūkas, kad matomumas tesiekia 30 metrų ar mažiau. Kelio ženklų atrodo lyg nebūtų, nes juos sunku įžiūrėti.

 

Tvyrant rūkui 2018 metais eismo įvykiuose, kuriuos analizuoja Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA), nukentėjo aštuoni žmonės, tarp jų buvo ir vaikai. Vienas pėsčiasis, partrenktas sunkiasvorės transporto priemonės, žuvo.

 

Pasak LTSA pareigūno Vitalijaus Šufinsko, rūkas viena iš pavojingiausių oro sąlygų vairuotojams, keliuose sukelianti itin daug nepatogumų.

 

„Vairuotojui ne tik sunku matyti kelią, bet ir laiku pamatyti posūkį arba einantį žmogų. Ypatingai rūkas pavojingas važiuojantiems rudenį anksti ryte arba vakare, kai eismo sąlygas sunkina dar ir tamsa.

 

Vadinasi vairuotojai turi būti labai dėmesingi, nes tokiame kelyje neapgalvotas elgesys ir priimtas netinkamas sprendimas gali baigtis tragiškai“, – sako LTSA ekspertas.

 

Pasak eksperto, saugiai vairuoti rūke gali padėti keletas paprastų, bet vairuotojų dažnai neįvertinamų ar nuvertinamų priemonių. 

 

1. Rūko žibintai

Rūko žibintai automobilyje įrengti ne dėl grožio. Priekiniai turi kitokį šviesos sklidimo spindulį, todėl ženkliai pagerina matomumą rūko sąlygomis, o galiniai kur kas geriau pastebimi atvažiuojančių vairuotojų nei gabaritiniai.

 

„Visgi rūko žibintus reikia naudoti laiku ir vietoje. Rekomenduojama, kad  galinis rūko žibintas turėtų būti naudojamas tik esant mažesniam nei 50 metrų matomumui. 

 

Kitu atveju, dėl ryškios šviesos, šis žibintas gali akinti iš paskos važiuojančių automobilių vairuotojus, o kai kuriais atvejais, gali būti palaikytas ir stop žibintu“, – sako ekspertas V. Šufinskas.

 

Priekiniai rūko žibintai taip pat turi būti tvarkingi, tinkamai sureguliuoti. 

 

Jie įprastai montuojami žemiau už pagrindinius siekiant pakeisti šviesos atsispindinčios nuo rūko lašelių kryptį taip, kad ji neakintų vairuotojo. 

 

Per žemai šviečiantys rūko žibintai negali maksimaliai apšviesti kelio, o nukreipti per aukštai gali akinti tiek priešais atvažiuojantį transportą, tiek patį vairuotoją, kadangi padidėja nuo rūko atspindimos šviesos srautas vairuotojui.

 

„Mažiau patyrę vairuotojai kartais daro klaidą – naudoja tolimąsias šviesas. 

 

Kadangi jų skleidžiama šviesa yra labiausiai atspindima, toks sprendimas dar labiau pablogina matomumą ir sudaromas aklinos sienos efektas“, – atkreipia dėmesį LTSA atstovas. 

 

Jei priekyje jūsų važiuojantis automobilis kelis kartus sumirksi avarine šviesos signalizacija arba įjungia išjungia rūko žibintą – reiktų pagalvoti, ar šviesos neakina.

 

2. Saugus atstumas

 

Tinkamas atstumas tarp automobilių yra svarbus nepriklausomai nuo oro sąlygų, tačiau esant rūkui jį dar labiau patariama padidinti. 

 

3. Saugus greitis

 

Vardan saugumo teks apsišarvuoti kantrybe – esant rūkui ir blogam matomumui didelis greitis gali būti labai pavojingas.

 

Net ir važiuojant leistinu greičiu, esant rūkui atsiradusią kliūtį vairuotojas pastebi per vėlai ir nespėja jos išvengti.

 

Todėl reikia įvertinti situaciją, matomumo kelio atstumą ir pasirinkti tokį greitį, kad būtų įmanoma automobilį sustabdyti per mažesnį atstumą, negu galima matyti.

 

4. Dėmesio sutelkimas

 

Tvyrant rūkui reikia vengti dėmesį blaškančios veiklos ir prietaisų, stengtis kuo labiau susikoncentruoti į kelią. Netgi patartina išjungti radiją, kad būtų lengviau būtų girdėti, kas vyksta lauke.

 

Tai itin padeda vairuojant pavojinguose ruožuose bei kelių susikirtimuose, geležinkelio pervažose.

 

Šiuo atveju taip pat reikėtų stebėti ir priešais atvažiuojančius automobilius, kurie apie kliūtį priešais gali įspėti pamirksėdami šviesomis.

 

5. Atsargus manevravimas

 

Važiuojant rūke negalima daryti pavojingų manevrų, tokių kaip neįvertintas lenkimas, kai vairuotojas neužtikrintas kad pakankamai mato, ar staigus stabdymas. 

 

Esant itin tirštam rūkui apkritai patartina lenkimų vengti, kadangi vairuotojas gali nematyti priešais atvažiuojančio automobilio arba jį pamatyti per vėlai. 

 

O kai reikia staigiai stabdyti – galima sulaukti smūgio į galą iš paskos važiuojančio automobilio. 

 

6. Sustojimas šalikelėje

 

Reiktų vengti sustojimo šalikelėje kai aplinkui tvyro rūkas.   Didelė tikimybė, jog kažkas į jus atsitrenks. Jeigu vis dėl to prireikė sustoti, pasistenkite paieškoti nusukimo iš kelio.

 

Tai gali būti kiemas ar siauras šalutinis keliukas, kuriuose itin mažas eismo srautas ir judėjimo greitis. Jei nėra tokios galimybės, sustoti kuo labiau į dešinę nuo važiuojamosios kelio dalies. 

 

Iš paskos važiuojantys automobiliai esant blogam matomumui dažnai seka priešais važiuojančio automobilio šviesas. 

 

Todėl jeigu vis dėlto sustojote šalikelėje, būtinai įjunkite avarinę signalizaciją ir išjunkite šviesas, kad iš paskos važiuojantys vairuotojai nepasuktų jūsų kryptimi, manydami, jog ten kelias. 

 

Ir nesvarbu, ar rūkas yra blogo matomumo priežastis, ar kitos oro sąlygos, svarbiausia eisme yra savitarpio pagarba bei vairuotojo tinkamai priimti sprendimai kelyje.

Skaitykite daugiau: https://www.lrytas.lt/auto/saugus-eismas/2019/10/07/news/neramu-vairuojant-per-tirsta-ruka-svarbiausi-patarimai-kaip-isvengti-pavoju-12094713/

Dalintis
Please reload

Privatumo politika

© 2019. Saugokime jaunas gyvybes keliuose.

  • Facebook - White Circle