Please reload

Kitos naujienos

Kodėl susikirtus vairuotojų ir pėsčiųjų keliams žūva žmonės: kokios taisyklės yra pamirštos

2019/09/11

Tai, kad kirsti kelią reikia einant per perėją, bei tai, kad vairuotojai turi sustoti ir praleisti einantį pėsčiomis perėjoje, visiems atrodo suprantama ir aišku. Visgi policijos pareigūnai ir saugaus eismo ekspertai neslepia: susikirtus pėsčiųjų ir vairuotojų judėjimo trajektorijoms, dažnai klaidų išvengti nepavyksta.

 

Kelių eismo taisyklėse (KET) numatyta, kad vairuotojas turėtų praleisti žmogų, besiruošiantį įeiti į pėsčiųjų perėją, stovintį greta jos ar einantį ja, o pėsčiasis prieš žengdamas į kelią turi apsidairyti ir įsitikinti, kad tą daryti saugu. Tačiau praktika rodo, kad kartais ne tik vairuotojai nepraleidžia pėsčiųjų ir kelia jiems pavojų, tačiau savo saugumu nesirūpina ir pėstieji.

 

Saugumą užtikrina tarpusavio supratimas

 

Lietuvos kelių policijos tarnybos (LKPT) pareigūnai išskyrė pagrindines vairuotojų ir pėsčiųjų daromas pražūtingas klaidas.

 

„Dažniausiai abipusis KET reikalavimų nesilaikymas lemia, kad transporto priemonės susiduria su pėsčiaisiais“, – aiškino policijos pareigūnai.

 

Pagrindinės vairuotojų daromos klaidos yra susijusios su greičiu ir pirmumo taisyklių nepaisymu. Policininkai aiškino, jog prie perėjos artėdami vairuotojai neretai nesumažina greičio, nesustoja ir nepraleidžia pėsčiųjų perėja einančių eismo dalyvių.

 

Problemų kyla ir dėl to, kad važiuodami keliu, turinčiu kelias eismo juostas ta pačia kryptimi, ir pamatę prie pėsčiųjų perėjos sustojusį automobilį, kiti vairuotojai neretai nepaseka parodytu pavyzdžiu ir į perėją įvažiuoja nestabdydami, nepraleidžia perėja jau einančių pėsčiųjų bei sukelia jiems pavojų.

 

Vienas tokių eismo įvykių paženklino ir rugsėjį. Vilniuje, tris eismo juostas turinčioje gatvėje, važiavęs vairuotojas nepaisė to, kad gretimose juostose automobiliai sustojo praleisti einančio pėsčiojo. Vairuotojas nespėjo sustoti ir partrenkė perėja ėjusį žmogų bei jį sunkiai sužalojo.

 

Pavojus pėstiesiems kyla ir tada, kai vairuotojai nepastebi ar nepaiso pėsčiųjų sukdami į kairę ar dešinę, taip pat tada, kai važiuodamas atbulas vairuotojas neduoda kelio einančiam pėsčiomis.

 

Važiuoja per greitai

 

Itin daug eismo įvykių įvyksta ir dėl nepasirinkto saugaus ir viršyto leistino greičio. Dėl per didelio greičio vairuotojo reakcijos laikas ir stabdymo kelias pailgėja, o dėl to dažniausiai įvyksta skaudžiausi eismo įvykiai.

 

Pareigūnai pabrėžė, kad naudojimasis mobiliuoju telefonu ar užsiėmimas pašaline, su vairavimu nesusijusia veikla, daugeliu atvejų taip pat tampa kertiniu veiksniu, kai vairuotojas pėsčiojo nepastebi laiku.

 

Pradėjus anksčiau temti akcentuojama, kad tamsiu paros metu pėstieji turi imtis papildomų saugos priemonių, tačiau policijos pareigūnai pabrėžė, kad važiuodami naktį ar esant prastam matomumui, atsargesni turėtų būti ir vairuotojai.

 

Eina, kur draudžiama

 

Pareigūnu teigimu, savo saugumu nesirūpina ir pėstieji. Į pėsčiųjų perėją jie įžengia naršydami telefonuose, klausydamiesi muzikos bei neįsitikinę, kad eiti yra saugu. Ne toks retas atvejis, kai kelias kertamas degant draudžiamam šviesoforo signalui.

 

Grėsmė eismo dalyvių saugumui kyla ir tada, kai pėstieji kerta važiuojamąją kelio dalį ten, kur tai daryti draudžiama: perlipa per kelio atitvarus, eina skiriamąja juosta, automagistralėmis, greitkeliais, važiuojamąją dalimi ar jos pakraščiu, nors greta yra šaligatviai arba pėsčiųjų takai.

 

Neretai pėstieji nesiima papildomų saugumo priemonių ir tada, kai yra blogas matomumas ar tamsu. Tokiais atvejais pėsčiasis privalo dėvėti atšvaitus, o jei jų neturi – neštis šviesą skleidžiantį įrenginį: žibintuvėlį, telefoną su įjungta šviesa ir pan.
 

Turėtų saugotis ir patys

 

Nors visuomet pabrėžiama, kad pėstieji yra silpnesni eismo dalyviai ir vairuotojai visuomet raginami į tai atsižvelgti ir važiuoti ypatingai daug dėmesio skiriant aplinkai, apie savo saugumą turėtų nepamiršti ir einantys pėsčiomis.

 

Pabrėžiama, kad nors KET pasikeitė ir pėstieji, prieš žengdami į važiuojamąją dalį, privalo vengti bet kokių veiksmų, kurie trukdo įvertinti aplinką, pamatyti ar išgirsti atvažiuojančius automobilius, blaško, nemaža dalis jų į pėsčiųjų perėjas įpuola nė neapsižvalgę, nestabtelėję ir nepasitikrinę, ar tą daryti apskritai saugu.

 

Akcentuojama, kad nors ir pėsčiųjų perėjoje pėstiesiems pirmenybė, automobilių vairuotojai tada, kai žmogus į važiuojamąją kelio dalį įpuola staiga, neturi galimybės sustabdyti transporto priemonę. Toks pėsčiojo neatsargumas gali baigtis ne tik sunkiomis traumomis, bet ir mirtimi.

 

Pėstieji yra visi Nelaimės tikimybė padidėja, kai pėstieji į kelią išeina iš už stovinčios transporto priemonės ar kitos kliūties neįsitikinę, kad tai yra saugu ir nėra artėjančių transporto priemonių. Tokiais atvejais vairuotojui pastebėti staiga iš už kliūties į gatvę išėjusį pėsčiąjį gali būti itin sunku.

 

Pareigūnai pabrėžė, jog kiekvienas eismo dalyvis turėtų prisiminti, jog nepaisant to, kuriai eismo dalyvių grupei save priskiria, kiekvienas žmogus visų pirma yra pėsčiasis.

 

„Pėsčiųjų saugumas kelyje grindžiamas vairuotojų ir pėsčiųjų tarpusavio atsakomybe. Kelyje kiekvienas tam tikru momentu yra pėsčiasis, kurio gyvybė gali užgęsti kaip žvakė“, – pabrėžė Kelių policijos specialistai.

 

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

Skaitykite daugiau: https://www.delfi.lt/auto/patarimai/kodel-susikirtus-vairuotoju-ir-pesciuju-keliams-zuva-zmones-kokios-taisykles-yra-pamirstos.d?id=82189935
 

Dalintis
Please reload

Privatumo politika

© 2019. Saugokime jaunas gyvybes keliuose.

  • Facebook - White Circle