LAKD įrengs dar 100 vidutinio greičio matuoklių, matuos net automagistralėje

Viešųjų pirkimų puslapyje Lietuvos automobilių kelių direkcija paskelbė, kad dar 50-tyje Lietuvos kelių ruožų įrengs vidutinio greičio (sektorinius) matuoklius. Jie turės veikti 24 val. 365 d. per metus ir būti atsparūs korozijai ir net žaibo išlydžiams.
Anksčiau jau skelbėme, kad vasario 11 d. Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) atjungė 10 metų veikusius 139 stacionarius matuoklius. Taip pat atsisakė mobilių matuoklių, paslėptų policijos „VW Caddy“.
Bus 260 vidutinio greičio ir 70 stacionarių greičio matuoklių
Juos keičia papildomi (prie dabar 25-iose zonose veikiančių) sektoriniai ir momentiniai matuokliai, kurie bus įsigyjami viešųjų pirkimų būdu.
Iki šiol Lietuvoje veikė 50 sektorinių matuoklių 25 atkarpose. Daugiausiai jų veikia apie Vilnių, Panevėžį, Prienus, Marijampolę.
Vidutiniai greičio matuokliai BNS duomenimis šiemet per keturis mėnesius užfiksavo 37 tūkst. 193 Kelių eismo taisyklių pažeidimus.
Iš viso, LAKD pateiktais duomenimis, šiemet ketinama įrengti 130 vidutinio greičio matuoklių ruožų (arba 260 vienetų). Taip pat planuojama įsigyti dar 70 momentinio greičio matuoklių.
LAKD vadovas Vitalijus Andrejevas 15min sakė, kad naujieji stacionarūs greičio matuokliai bus išmanesni, nei tie, kurių atsisakyta, kaip ekonomiškai neefektyvių. Jie galės atlikti iškart kelias funkcijas: matuoti greitį, eismo intensyvumą, patikrinti automobilio duomenis informacinėje bazėje (techninė apžiūra, vagystės ir pan.).
Reikalavimai vidutinio greičio matuokliams: kokybiškos nuotraukos ir nepertraukiamas darbas
Techniniuose pirkimų reikalavimuose nurodyta, kad naujieji vidutinio greičio matuokliai, turintys dvi kameras (numerių ir viso automobilio) turi veikti nuo -25 iki +50 laipsnių, kokybiškai fiksuoti vaizdą tamsoje. Taip pat turi veikti nepertraukiamai – 24 val. per parą bet kokiu oru.
Matuoklių konstrukcijų komponentai turi būti pagaminti iš medžiagų pilnai atsparių korozijai. Vaizdo kamera turi būti tvirtinama ne žemiau nei 6 m aukštyje nuo atramos pamato. Jeigu montuojama ant esamos Kelių direkcijos infrastruktūros ne žemiau nei 5 m aukštyje nuo atramos pamato.