Please reload

Kitos naujienos

Ką privalo žinoti kiekvienas eismo dalyvis – taisyklės ir atsakomybė

2018/08/16

 

Pastaruoju metu policija sulaukia vis daugiau gyventojų kreipimųsi dėl eisme daugėjančių elektros varikliu varomų dviračių ir jiems taikomų taisyklių. Į dažniausiai užduodamus klausimus dėl šių transporto priemonių eksploatavimo atsakė ir pagrindinius jų identifikavimo požymius pateikė Telšių apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos skyriaus viršininkas Robertas Gečas, rašoma pranešime.

– Kuo skiriasi dviratis nuo motorinio dviračio ir kokia atsakomybė taikoma jų vairuotojams?

 

Dviratis – ne mažiau kaip du ratus turinti transporto priemonė, varoma ja važiuojančio asmens raumenų jėga, naudojant pedalus ar rankenas. Motorinis dviratis – tai transporto priemonė, kuri turi ne mažiau kaip du ratus ir vidaus degimo variklį ar elektros variklį, kurių didžiausioji naudingoji galia ne didesnė kaip 1 kW, ir kurios didžiausias projektinis greitis ne didesnis kaip 25 km/h.

Už Kelių eismo taisyklių pažeidimus abiejų šių transporto priemonių vairuotojams taikoma Administracinių nusižengimų kodekso 428 straipsnyje numatyta atsakomybė: priklausomai nuo padaryto nusižengimo sunkumo, piniginė bauda svyruoja nuo 12 iki 230 eurų.

 

– Ką vadiname mopedu ir kokie reikalavimai taikomi jo vairuotojams?
 

Mopedas – dviratė arba triratė motorinė transporto priemonė, kurios didžiausiasis projektinis greitis ne mažesnis kaip 25 km/h ir ne didesnis kaip 45 km/h ir kurios variklio darbinis tūris ne didesnis kaip 50 kub. cm (esant vidaus degimo varikliui). Šios transporto priemonės didžiausioji naudingoji galia ne didesnė kaip 4 kW (esant elektros varikliui).

Svarbu paminėti, kad elektrinės dviratės transporto priemonės, kurių didžiausiasis projektinis greitis pagal technines charakteristikas būna didesnis kaip 25 km/h, o didžiausioji naudingoji galia – didesnė kaip 1 kW, priskiriamos ne motoriniams dviračiams, o mopedams.

 

Kad galėtų dalyvauti viešajame eisme, tokios transporto priemonės turi būti įregistruotos, apdraustos, turi būti atlikta jų privalomoji techninė apžiūra. Šias transporto priemones vairuoti gali asmenys nuo 15 metų, turintys AM arba bet kurią kitą vairavimo teisę suteikiančią kategoriją. Tokiomis transporto priemonėmis draudžiama važiuoti dviračių taku ar šaligatviu, jų eismas leidžiamas tik važiuojamąja kelio dalimi.

– Kokiomis transporto priemonėmis galima važiuoti dviračių takais ir kuo jie skiriasi nuo pėsčiųjų tako?

 

Pėsčiųjų takas yra skirtas tik pėstiesiems, o dviračių takas skirtas važiuoti įprastais bei motoriniais dviračiais. Tačiau dažniausiai įrengiami pėsčiųjų ir dviračių takai, kuriais eismas galimas abiems šių eismo dalyvių grupėms.

Prieš dalyvaudami eisme šiais takais, eismo dalyviai privalo atkreipti dėmesį, kokiu kelio ženklu yra pažymėtas takas ir paisyti jame esančių nurodymų. Jeigu dviračio ir pėsčiųjų simboliai kelio ženkle yra ne vienas po kitu, o vienas šalia kito ir skiriami vertikaliu brūkšniu, eismo dalyviai privalo naudotis ta tako puse, kuri jiems skirta.

 

Pareigūnai pastebi, kad pėsčiųjų ir dviračių taku zujantys eismo dalyviai neretai trukdo vieni kitiems bei blaškosi tai į vieną, tai į kitą tako pusę. Siekiant, kad tiek pėsčiųjų, tiek dviratininkų eismas taku vyktų sklandžiai, eismo dalyviai raginami paisyti kelio ženklų, elgtis atsakingai ir tolerantiškai.

Taip pat eismo dalyviai turėtų žinoti, kad dviračių takas nėra skirtas važiuoti neįgaliųjų vežimėliu, riedlente, riedučiais, paspirtuku, traukti (stumti) rogutes, vaikišką ar kitokį vežimėlį, taip pat varyti dviratį. Visi šie eismo dalyviai priskiriami pėsčiųjų sąvokai, tad privalo paisyti jiems taikomų taisyklių.

 

Visiems eismo dalyviams policijos atstovai linki saugių ir atsakingų, tarpusavio supratimu ir tolerancija grįstų kelionių tiek dviračiais, tiek pėsčiomis.
 

Šaltinis: 15min.lt

 

Dalintis
Please reload

Privatumo politika

© 2019. Saugokime jaunas gyvybes keliuose.

  • Facebook - White Circle