Kitos naujienos

Įspėjo dėl telefonų vairuojant: pavojų kelia net pats paprasčiausias veiksmas


Praūžusio „Winter Rally“ organizatoriai dėkingi sąmoningiems ir kultūringiems žiūrovams – didelių pažeidimų nebuvo pastebėta. Tačiau ralio rengėjai pastebėjo ralio fanų pomėgį svarbiausias naujienas sekti telefone.

Tiek lenktynių organizatoriai, tiek Lietuvos automobilių kelių direkcijos saugaus eismo specialistai primygtinai prašo paisyti vienos taisyklės – nesinaudoti minėtomis ryšio priemonėmis vairuojant.

„Primygtinai primename žmonėms nerizikuoti savo ir aplinkinių gyvybėmis bei laikytis saugaus eismo taisyklių.

Net toks menkas dalykas kaip atsiliepimas mobiliuoju telefonu vairuojant gali iššaukti labai rimtas problemas.

Nemažai ralio dalyvių yra saugaus eismo ambasadoriai, todėl drauge kviečiame automobilių sporto mėgėjus šią problemą pradėti keisti nuo savęs“, – skatino „Winter Rally“ direktorius Ramūnas Kliunka.

Svarbi kiekviena sekundė

Specialistai, atidžiai sekantys automobilių pasaulio evoliuciją, konstatuoja, kad gamintojai su kiekviena nauja modelių karta vis daugiau dėmesio skiria informacinių ir pramogų sistemų tobulinimui.

Informacinių technologijų ekspertas Arnoldas Lukošius pastebėjo, kad taip elgiamasi, pataikaujant naujai vairuotojų kartai, kuri turi akivaizdžią priklausomybę nuo socialinių tinklų.

Jie renkasi automobilį pagal jo prisitaikymą naudotis internetu, o inžineriniai sprendimai tampa antraeiliu dalyku.

Tačiau, kad ir koks geras būtų multimedijų sistemų valdymas, visos jos turi vieną milžinišką trūkumą – atitraukia vairuotojo dėmesį.

Net jei į ekraną, o ne į kelią žiūrima vos keletą sekundžių, kyla mirtinas pavojus tiek pačiam pilotui, tiek keleiviams, tiek kitiems eismo dalyviams. Nuvažiuoja didelį atstumą

Vienas greičiausių Lietuvos pilotų, FIA jaunųjų lenktynininkų akademijos absolventas Jonas Gelžinis pažymėjo, kad 100 km/val. greičiu judantis automobilis per sekundę įveikia atstumą lygų krepšinio aikštelės ilgiui.

28 metrai – tai į vieną eilę surikiuoti šeši vidutinio dydžio hečbekai arba devynios pėsčiųjų perėjos, kurias automobilis perskrodžia tarsi torpeda.

Net judant miesto greičiu, 50 km/val., per sekundę automobilis nuvažiuoja 14 metrų, kurių daugiau nei pakankamai užtenka kliudyti netikėtai kelyje pasirodžiusiam vaikui, naminiam gyvūnui ar kokiai kitai kliūčiai.

Pavojų kelia ne tik žinutės

Mokslininkai pastebi, kad didžiulė problema yra ne tik žinučių rašymas ar elektroninių laiškų skaitymas, bet ir toks iš pažiūros nekaltas dalykas, kaip kalbėjimas mobiliuoju telefonu naudojant laisvų rankų įrangą.

Tai taip pat trukdo vairuotojui matyti ir apdoroti informaciją, sulėtina reakciją ir lemia mirtinai pavojingas klaidas.

JAV universitetų mokslininkai yra atlikę tyrimą, kurios išvadose konstatuojama, kad vairuotojui kalbant telefonu, avarijos rizika išauga net 400 proc., o vidutinė susidūrimo rizika padidėja keturis kartus.

Laisvų rankų įranga nesuteikia jokio pranašumo. Specialus žvilgsnio sekimo įrenginys parodė, kad pokalbiai, kuriems reikėjo daugiau mąstymo ar susikaupimo, sumenkindavo vairuotojų stebimo vaizdo aprėptį, greičio kontrolę, įspėjančių žiburėlių aptikimą ir sprendimų priėmimo gebėjimus.

Lietuviai draudimo nepaiso

Beje, Lietuvoje prieš daugiau nei 15 metų įstatymais buvo uždrausta naudotis mobiliuoju telefonu vairuojant, tačiau ši taisyklė dažnai laužoma. Apklausos liudija, kad kelyje mobiliuoju telefonu be laisvų rankų įrangos kalba daugiau nei pusė vairuotojų, o dešimtadalis tą daro beveik kiekvieną kartą važiuodamas. Šaltinis: lrytas.lt

Privatumo politika

© 2019. Saugokime jaunas gyvybes keliuose.

118730046_3247578055320915_3053985145348
  • Facebook - White Circle