Please reload

Kitos naujienos

Kaip organizmą veikia važiavimas dviračiu?

2017/07/28

 

Atšilus orams miesto gatvėse pasirodo vis daugiau žmonių, kurie pasirenka dviratį, kaip puikią alternatyvią važiavimo priemonę bei važiavimą dviračiu kaip aktyvią laisvalaikio praleidimo formą. Pravartu priminti apie važiavimą dviračiu naudą sveikatai ir saugumo taisykles bei paraginti dviratininkus jų laikytis.
 

Sveikatos specialistai dviratį vertina, kaip vieną iš geriausių priemonių gerai žmogaus savijautai užtikrinti, nes dviračiu važiuoti yra ne tik smagu, bet ir naudinga. Važiuojant dviračiu sustiprėja kojų ir sėdmenų raumenys, pagerėja širdies-kraujagyslių bei kvėpavimo sistemos veikla. Tai puikus būdas grūdintis ir stiprinti imunitetą.

Važiavimas dviračiu veikia daugelį mūsų organizmo funkcijų. Tokia treniruotė visų pirma naudinga širdžiai ir kraujagyslių sistemai. Kiekvienas gali pasirinkti norimą mynimo intensyvumą. Tuo metu, kai mes miname dviračio pedalus, širdies raumuo susitraukia intensyviau. Tokiu būdu mes treniruojame širdies raumenį, padidinant jo ištvermę. Svarbiausia nepersistengti- pradėti nuo nedidelių važiavimo atstumų.

 

Važiuojant dviračiu suaktyvėja kvėpavimas, kraujas aprūpinamas deguonimi. Tuo metu ir galvos smegenys aprūpinami deguonimi, o tai teigiamai veikia darbingumą ir atmintį. Aktyvus kvėpavimas sumažina kvėpavimo takų ligų riziką. Pasivažinėjimui patartina rinktis parkus, miškus, nutolusius nuo intensyvaus eismo.

 

Dviratį patartina rinktis žmonėms, turintiems antsvorio. Ši priemonė ne tik padės sudeginti nereikalingas kalorijas, bet ir pagreitins medžiagų apykaitą, nuo kurios priklauso žmogaus kūno svoris. Apskaičiuota, kad valandą pavažinėjus dviračiu, sudeginama nuo 185 iki 540 kcal, priklausomai nuo važiavimo greičio.

Važiuojant dviračiu nuolat tenka stebėti kas vyksta mūsų akiratyje, tai yra veiksminga mankšta akių raumenims, kuri sumažina trumparegystės atsiradimo riziką.

 

Važiavimas dviračiu-puiki priemonė atitrūkti nuo kasdienių rūpesčių, tai skatina nervų įtampos bei streso mažinimą. Buvimas gryname ore padeda organizmui geriau pasisavinti deguonį, atsikratyti slogių minčių, atsipalaiduoti.

 

Reikėtų įsidėmėti keletą svarbių taisyklių šio transporto mėgėjams. Geriau nesėsti ant dviračio ką tik pavalgius, važiuojant pravartu turėti geriamojo vandens troškuliui numalšinti, ypač karštą dieną, o pajutus skausmą kelių sąnariuose tolimesnę išvyką geriau atidėti, taip pat nuolat būtina stebėti savo laikyseną, tinkamai sureguliuoti vairo ir sėdynės aukštį. Prieš tolimesnę kelionę patartina padaryti apšilimą, kad raumenys būtų geriau pasiruošę fiziniam krūviui.
 

Šiltu metu laiku ypač palanku važinėti dviračiu, nors manoma, kad šiai transporto priemonei blogo oro beveik nebūna, svarbu – tinkama apranga.

 

 

Šaltinis: lrytas.lt

 

 

 


 

 

 

Dalintis
Please reload

Privatumo politika

© 2019. Saugokime jaunas gyvybes keliuose.

  • Facebook - White Circle