Please reload

Kitos naujienos

Kūrybingas šiaulietis dalinasi unikaliomis saugumo keliuose idėjomis

2017/05/31

 

Pėsčiųjų saugumu susirūpinęs, nakties metu jiems vietoj atšvaitų prie kepurės tvirtinamą aparatėlį su žybsinčiais diodais nešioti pataręs šiaulietis 75 metų Petras Miežis pateikė pasiūlymą, kuris, jo manymu, sumažintų žūčių skaičių pėsčiųjų perėjose.

 

Siūlo nustatyti sustojimo vietą

 

„Manau, kad eismo nelaimių ženkliai sumažėtų, papildžius vos du Kelių eismo taisyklių (KET) straipsnius, kurie reglamentuoja vairuotojų ir pėsčiųjų elgesį pėsčiųjų perėjose“, - tvirtino į „Lietuvos ryto“ redakciją Šiauliuose užsukęs P. Miežis. 

 

Pasak šiauliečio, 40 KET straipsnis turėtų skambėti taip: „Artėdamas prie nereguliuojamos pėsčiųjų perėjos vairuotojas privalo sulėtinti greitį ir esant būtinybei sustoti prieš ženklą „Pėsčiųjų perėja“ ne mažesniu kaip trijų metrų atstumu“. 

P. Miežio teigimu, tai suteiktų galimybę įvertinti situaciją ne tik pirmąją, bet ir kitomis eismo juostomis važiuojančių automobilių vairuotojams.

 

„Taip būtų galima išvengti situacijų, kai prie pat pėsčiųjų perėjos sustojus pirmąja eismo juostą važiuojančiam automobiliui, šis užstoja per pėsčiųjų perėja eiti pradėjusį žmogų antrąja eismo juosta važiuojančio automobilio vairuotojui. Būtų dar geriau, jei sustojimo prie pėsčiųjų perėjos vietą žymėtų „Stop“ linija“, - sakė šiaulietis. 

Pasak P. Miežio, šį pasiūlymą dalyvaudamas vienoje televizijos laidoje jis išsakė prieš kelerius metus ir sulaukė buvusio lenktynininko, verslininko bei politiko Stasio Brunzos palaikymo.

 

Stebina pėsčiųjų neatidumas

Pėsčiųjų saugumu susirūpinusio šiauliečio manymu turėtų būti papildytas ir KET 44 straipsnis.

 

„Šis straipsnis turėtų skambėti taip - „Įžengti į važiuojamąją dalį pėsčiųjų perėjose pėstiesiems leidžiama tik įvertinus atstumą iki artėjančios transporto priemonės ir jos greitį, o keliuose su keliomis eismo juostomis, einant pro pirmąjį sustojusį automobilį privalu įsitikinti, ar stoja ir gretimuose eismo juostuose važiuojančios transporto priemonės“, - tvirtino P. Miežis. 

Pasak šiauliečio, nelaimų, kai per pėsčiųjų perėją einantį žmogų parbloškia kita eismo juosta važiuojančios transporto priemonės, ypač daug ir dėl atidumo stokos vien tik vairuotojų kaltinti nereikėtų: „Ne kartą stebėjau pėsčiųjų perėja einančius žmones ir įsitikinau, kad tik kas dešimtas eidamas pro sustojusį automobilį pažvelgia, ar niekas nevažiuoja ir kita eismo juosta“.

 

P. Miežis sakė manąs, kad šių KET straipsnių papildymas išgelbėtų ne vieną gyvybę. 

Dalintis
Please reload

Privatumo politika

© 2019. Saugokime jaunas gyvybes keliuose.

  • Facebook - White Circle