top of page

Kodėl svarbu mokytis dviračių eismo taisyklių?

Nors pavasario orai nėra itin džiuginantys, gatvėje – kasdien vis daugiau įvairaus amžiaus dviratininkų. Kiemuose ar dviračių takuose galima sutikti ne tik patyrusius, bet dar tik pradedančius jaunuosius dviračių vairuotojus, besimokančius saugaus eismo ir vairavimo taisyklių. Kodėl svarbu skirti dėmesį tinkamam vaiko paruošimui važiuoti dviračiu?

Ruošiasi atsakingai

Šį pavasarį šalyje tradiciškai organizuojamas jaunųjų dviračių vairuotojų varžybos „Saugus ratas“ – sudėtinė mokinių konkurso „Saugokime jaunas gyvybes keliuose“ dalis. Šiomis keturiais etapais vykstančiomis varžybomis siekiama atkreipti visuomenės dėmesį į eismo saugumą, taip pat mokinių važiavimo dviračiu įgūdžius, sumažinti eismo įvykių, kuriuose nukenčia dviračių vairuotojai, skaičių. Varžybos mokyklose vyksta iki balandžio 25 d., miestuose ir rajonuose – iki gegužės 4 d., regionuose – iki gegužės 11 d. Galiausiai varžybų nugalėtojai paaiškės finalinio etapo metu gegužės 23 d. Marijampolėje.

Pasak Marijampolės Sasnavos pagrindinėje mokykloje saugaus dviračių eismo mokančio mokytojo Beno Jankevičiaus, „Saugaus rato“ varžybos gali atrodyti tik paprastos dviračių varžybos, tačiau reikalauja nuoseklaus mokymosi ir praktikos.

„Ruošdamiesi varžyboms, mokomės saugaus eismo taisykles, kaip vairuoti, kaip elgtis sankryžose, kokie svarbiausi kelio ženklai ar galimos situacijos. Susidomėjusių vaikų netrūksta. Visgi 10–12 metų vaikams tikrai yra ką veikti. Ne mažiau iššūkių kyla ir atliekant figūrinio važiavimo dviračiu užduotis“, – teigia pašnekovas.

Dviračių eismo pamokų metu vaikai mokosi su savo turimais dviračiais, laikydamiesi taisyklių, privalomai dėvi šalmus ir šviesą atspindinčias liemenes.

Gali lemti charakteris

„Tiksliai pasakyti, kiek laiko vaikui užtrunka išmokti eismo taisykles ir tinkamai važiuoti dviračiu – sudėtinga. Tempas dažnai priklauso nuo kiekvieno vaiko gebėjimų. Pavyzdžiui, tiems, kuriems geriau sekasi tikslieji dalykai, taisykles įsisavina greičiau. Pasitaiko ir tokių kuriozų, kad vaikai negeba skirti dešinės ir kairės pusių, todėl dviračio vairavimas kartais prasideda ir nuo tokių detalių, ką reiškia dešinės pusės taisyklė, išsiaiškinimo“, – patirtimi dalijasi B. Jankevičius.

Pašnekovo teigimu, dviračio vairavimui su kliūtimis įtakos turi ir mokinių drąsa, jų gebėjimas pirmiausiai dviračiu važiuoti lėtai jį manevruojant tarp kliūčių. Vaikų gebėjimai skiriasi ir pagal charakterį: aktyvesni mokiniai galbūt išmoksta važiuoti greičiau, tačiau dažnai neįsimena reikalingų eismo taisyklių, o ramesnio būdo mokiniams būdingas tikslesnis informacijos įsisavinimas.

„Turbūt natūralu, kad kruopščiau besimokantiems vaikams gautos žinios įsimenamos ilgesniam laikui. Jie galbūt mokosi lėčiau, bet gautus įgūdžius sugeba išlaikyti ilgesnį laiką“, – sako B. Jankevičius.

Praverčia suaugusiems

Mokytojas teigia, kad į saugaus eismo pamokas ar dviračių vairavimo būrelius nereikėtų žiūrėti tik kaip papildomą veiklą ar pasiruošimą varžyboms – įgyti įgūdžiai gali itin praversti ateityje.

„Jau suaugę mokiniai pasakoja, kad tie, kurie lankė užsiėmimus, laikydami vairuotojų egzaminus, teorinę ir praktinę dalis išlaikydavo be didesnių problemų. Tai rodo, kad jų atsinešamos žinios yra naudingos, jie nuo mažų dienų pripranta prie drausmingumo ir tvarkos kelyje, geba susikoncentruoti ir įsiminti svarbiausius elgesio principus“, – pasakoja B. Jankevičius.

Pašnekovas sako, kad ir pačios varžybos „Saugus ratas“ išlieka reikalingos, nes padeda vis daugiau mokinių motyvuoti mokytis dviračių vairavimo. „Žinoma, visų jaunų žmonių išmokyti neįmanoma, bet jau tie, kurie ateina ir ruošiasi kad ir šioms varžyboms, jau žino taisykles, tampa saugiais eismo dalyviais. Juk dažnai matome, kad suaugusieji važiuoja dviračiais bet kaip, nesilaikydami pagrindinių nurodymų. Pasiruošimas varžyboms ir dalyvavimas jose gali padėti išspręsti tokias spragas“, – apibendrina B. Jankevičius.

Varžyboms „Saugus ratas“ registruotis galite svetainėje www.saugusmokinys.lt/registracija iki balandžio 16 dienos.

Kitos naujienos
bottom of page