Šiurpi atšvaitų nedėvėjimo statistika: žūva daugiau nei pusė partrenktų tamsoje


Lapkritis ir gruodis – pavojingiausi mėnesiai pažeidžiamiausiems eismo dalyviams – pėstiesiems. Ilgas, anksti prasidedantis tamsus paros metas ir nepalankios eismo sąlygos blogina eisme dalyvaujančių pėsčiųjų saugumą.


Atkreiptinas dėmesys, kad tamsiuoju paros metu žūva daugiau nei pusė į eismo įvykį patekusių pėsčiųjų, kas trečias patiria sunkius sužalojimus. Tamsiu paros metu didžiausią įtaką eismo saugumui keliuose turi matomumas, o vairuotojui pastebėti pėsčiąjį tamsoje yra labai sunku.


Norėdami išvengti eismo įvykių, į kuriuos patenka pėstieji, tiek jie patys, tiek transporto priemonių ir dviračių vairuotojai, vadeliotojai, turėtų elgtis atsakingiau. Vairuotojai turėtų būti atidesni, atsižvelgti į oro ir eismo sąlygas – pasirinkti saugų važiavimo greitį, kad spėtų laiku sustabdyti transporto priemonę.


Su atšvaitu – triskart toliau

Norėdami užtikrinti savo saugumą ir matomumą, pėstieji turėtų pasirūpinti atšvaitais, žibintuvėliais ar kitais šviečiančiais ir šviesą atspindinčiais elementais, judėti pėsčiųjų takais, šaligatviais, jei jų nėra – kelkraščiais prieš automobilių judėjimo kryptį, o per gatvę ar kelią eiti tik įsitikinę, kad tą daryti yra saugu.


Pėstieji, dviračių vairuotojai, vadeliotojai turi laikytis privalomų reikalavimų, numatytų Kelių eismo taisyklėse: tamsiuoju paros metu neštis šviečiantį žibintą arba vilkėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais, arba prie drabužių būti prisisegus kitiems eismo dalyviams matomą atšvaitą.


Neapšviestu keliu be atšvaito einantis pėsčiasis rizikuoja gyvybe 8 kartus dažniau. Segintis atšvaitą, dėvintis liemenę ar kitus rūbus su šviesą atspindinčiais elementais žmogus yra pastebimas būdamas vidutiniškai triskart toliau nei žmogus be atšvaitų.


Pavyzdžiui, jei automobilis važiuoja su įjungtomis tolimosiomis šviesomis, pėsčiasis, dėvintis atšvaitus pastebimas iki jo likus vidutiniškai 300 metrų, be atšvaitų – vos 100 metrų atstumui. Jeigu automobilis važiuoja su trumposiomis šviesomis, pėsčias ir atšvaitų nedėvintis žmogus pastebimas iki jo likus vos 50 metrų. Tie, tikina policijos pareigūnai, dažnai per mažai, kad vairuotojas spėtų tinkamai sureaguoti ir išvengtų susidūrimo.


Kaip pritvirtinti atšvaitus

Atšvaitą prie drabužių reikėtų pritvirtinti taip, kad jis būtų matomas iš visų pusių. Ant rankos atšvaitas turėtų būti tvirtinamas ties alkūne, taip pat ant kojos – žemiau kelio taip, kad jis būtų matomas.


Atšvaitą ant vaikų drabužių reikia pritvirtinti suaugusio žmogaus kelių lygyje. Pakabinamas atšvaitas tvirtinamas prie kuprinės, rankinės ar išorinių drabužių, dešinėje pusėje, automobilio žibintų aukštyje. Patartina papildomai pasikabinti atšvaitą ir kairėje kūno pusėje.


Efektyvia priemone, padedančia pagerinti pėsčiojo matomumą kelyje ir išvengti eismo nelaimių gali tapti šviesą atspindinti liemenė, ji turi būti ne tik ryškios spalvos (oranžinės, geltonos ar kt.), tačiau ties juosmeniu ant jos turi būti du ar daugiau horizontalūs šviesą atspindintys elementai.


Tokią liemenę ar atšvaitus privalo turėti ir vairuotojai – tamsiu paros metu kelyje, išskyrus stovėti skirtas vietas, priverstinai sustojęs motorinės transporto priemonės vairuotojas, išlipdamas iš transporto priemonės, privalo vilkėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais arba būti prisisegęs prie drabužių atšvaitą.


Šaltinis: delfi.lt

Kitos naujienos